Volkswagen do 2030 v Evropi načrtuje šest tovarn avtomobilskih baterij

15. 3. 2021, 15:13 | Mobilno | Vir: STA

                            Volkswagen do 2030 v Evropi načrtuje šest tovarn avtomobilskih baterij (foto: Tamino Petelinšek/STA) Tamino Petelinšek/STA

Evropski avtomobilski velikan Volkswagen načrtuje v sklopu predvidenega pospešenega prehoda na električno mobilnost do 2030 postaviti šest tovarn avtomobilskih baterij v Evropi, so danes po poročanju tujih tiskovnih agencij razkrili v vodstvu koncerna. Tovarne nameravajo postaviti sami ali v partnerstvu.

Prvi mož Volkswagna Herbert Diess je povedal, da naj bi v teh gigatovarnah na leto izdelali baterije s skupno zmogljivostjo 240 gigavatnih ur.

Na ta način naj bi Volkswagen, ki namerava v naslednjih letih močno povečati delež električnih avtomobilov v matični znamki in celotni skupini, odpraviti odvisnost od zunanjih dobaviteljev avtomobilskih baterij.

Ena tovarna že nastaja v Salzgitterju nedaleč od sedeža koncerna v Wolfsburgu, še pet naj bi jih postavili v naslednjih letih, bodisi sami ali s partnerji. Jasno je že, da bo lokacija ene od teh petih tovarn Skelleftea na severu Švedske, omenja se, da naj bi ena nastala tudi v Španiji, kjer v sklopu skupine Volkswagen nastajajo vozila znamke Seat.

Prav dobava avtomobilskih baterij je eno od ozkih grl velikih evropskih avtomobilskih proizvajalcev v njihovih načrtih za prehod na električno mobilnost, ki jih spodbujajo tudi regulatorne spremembe na ravni EU. Kot težava se izkazuje tudi velika odvisnost od azijskih dobaviteljev na tem področju.

Volkswagen obenem s tem odgovarja na ambiciozne načrte ameriškega proizvajalca električnih avtomobilov Tesla, ki je doma v ZDA, na Kitajskem in v bližini Berlina že postavil oz. postavlja gigatovarne baterij. Obenem v Wolfsburgu načrtujejo tudi svoj model avtomobilskih baterij, da tako poenotijo proizvodne postopke in znižajo stroške.

Istočasno bo Volkswagen skupaj z energijskimi koncerni povečal tudi mrežo ultrahitrih javnih polnilnic v Evropi. Do 2025 naj bi bilo teh nekaj več kot 18.000.

Volkswagen želi v naslednjih petih letih samo za prehod na električno mobilnost porabiti 35 milijard evrov, za digitalizacijo vozil pa še 73 milijard. Da bi sprostili nekaj sredstev za prehod na električna vozila, so v Volkswagnu ta konec tedna napovedali, da bodo do leta 2023 ukinili do 5000 delovnih mest.