Z letom 2021 prenovljen sistem obdavčitve motornih vozil

Odločilna bo okoljska komponenta

17. 12. 2020, 11:34 | Mobilno | Vir: STA

                            Z letom 2021 prenovljen sistem obdavčitve motornih vozil (foto: Anže Malovrh/STA) Anže Malovrh/STA

DZ je danes s 43 glasovi za in 17 proti sprejel nov zakon o davku na motorna vozila, s katerim se bo obdavčitev motornih vozil preoblikovala tako, da bo namesto prodajne cene odločilna okoljska komponenta. Hkrati se bo ukinil davek na luksuzne avtomobile in uvedle nekatere administrativne poenostavitve. Spremembe bodo veljale od 1. januarja 2021.

V skladu z novim zakonom o davku na motorna vozila bo stopnja obdavčitve vozil odvisna od izpustov ogljikovega dioksida, emisijskega standarda euro ter vrste goriva, ki se uporablja za pogon motornega vozila. Le pri nekaterih vrstah vozil se bo še vedno upoštevala tudi moč motorja.

S tem se bo preprečilo zvišanje tega davka zaradi novega načina merjenja izpustov ogljikovega dioksida. Konec leta 2020 se namreč izteče prehodno obdobje, v katerem veljata dva različna preskusna postopka za merjenje izpusta ogljikovega dioksida in porabe goriva. Če sprememb ne bi bilo, bi lahko to z vidika obdavčitve vozil pomenilo neenako obravnavo.

Državna sekretarka na finančnem ministrstvu Kristina Šteblaj je v sredo povedala, da bodo z davkom po novem bolj obremenjena motorna vozila, ki so okolju manj prijazna, medtem ko se za električna vozila in druga motorna vozila brez izpustov davek na bo plačeval.

Hkrati se bo ukinil dodatni davek, ki je bil za vozila s prostornino motorja nad 2,5 litra uveden sredi leta 2012. Tudi zato vlada pričakuje, da se bodo prilivi od obdavčitve motornih vozil v državni proračun zmanjšali z lanskih 45 milijonov evrov na približno 16 milijonov evrov v letu 2021.

"Ne glede na to, da bomo imeli manj prihodkov, vlada ocenjuje, da je ukrep v sedanjih kriznih okoliščinah pozitiven," je dejala Šteblajeva. Ocenila je, da bo prenovljeni sistem obdavčitve motornih vozil spodbujal potrošnjo in koristil celotni avtomobilski panogi.

Nova obdavčitev bo veljala za avtomobile, ki bodo v Sloveniji prvič registrirani od 1. januarja 2021 dalje

Vlada je izračunala, da se bo davčna obveznost pri nakupu modela Renault Clio zmanjšala z današnjih 249 evrov na 66 evrov, pri nakupu 20.000 evrov vrednega modela Volkswagen Golf pa s 650 evrov na 82 evrov.

Najbolj opazen bo prihranek pri nakupu dražjih modelov. Porsche v vrednosti 190.000 evrov bo po novem obremenjen z davkom v višini 9000 evrov, kdor bi ga kupil še letos, pa bi moral plačati 77.000 evrov davka.

Velik del opozicije je zato zakonu nasprotoval. "Vladni zakon o davku na motorna vozila zagotavlja nove davčne odpustke za bogate - tiste, ki kupujejo potratna in okoljsko škodljiva luksuzna vozila," je v sredo dejal poslanec Levice Primož Siter.

Opozoril je, da v času epidemije covida-19 potrebujemo izdatna proračuna sredstva za zdravstvo, domove starejših občanov ter druge stebre socialne države. "A vlada Janeza Janše, ki je očitno povsem izgubila kompas, se je v tem kritičnem trenutku raje odločila, da bo po nujnem postopku sprejela zakon za spodbujanje luksuzne potrošnje najbogatejših," je dejal.

Zakon prinaša še nekatere druge novosti. Z avtomatično izmenjavo podatkov med Finančno upravo RS in evidenco registriranih motornih vozil pri ministrstvu za infrastrukturo se bo denimo pospešilo postopke za odmero davka na motorna vozila. Zavezanec pa bo lahko postopek vlaganja napovedi davka na motorna vozila izpeljal preko sistema eDavki. Predvidene so tudi administrativne poenostavitve pri uveljavljanju olajšav za velike družine in invalide.