10. 6. 2009, 23:06 | Vir: Playboy

20V: Felipe Massa

Mečejo mu hlačke!

Felipe Massa, dirkač še vedno oboževanega Ferrarija, je lani v 20 sekundah dobil in izgubil naslov svetovnega prvaka v formuli 1. O občutkih, ko dobiš in hkrati izgubiš, o avtogramu na ženske prsi in še o marsičem, tudi o primerjavi dirkanja z nogometom.

Trenutno najboljši brazilski dirkač govori o tem, kako je hkrati zmagati in izgubiti, priporoča najboljše kraje za spoznavanje žensk na dirkah formule ena in se spominja dneva, ko mu Ayrton Senna ni hotel dati avtograma.

1. Ste že kupili svojega ferrarija?

Da, in to F599! Dobil sem celo popust. Ob neki priložnosti sem rekel Jeanu Todtu – takrat je bil direktor ekipe –, da že od nekdaj sanjam, da bi imel svojega. Takrat mi je obljubil: »Ko boš dosegel dober rezultat, ti ga bom kupil. Ujemi Schumacherja, in to je to!«

Bilo je leta 2006, ko sem podpisal za Ferrari. Že tega leta se je zgodilo na veliki nagradi Združenih držav Amerike: Michael je bil prvi in jaz drugi. Takrat sem rekel Todtu: »No, zdaj mi moraš ta avtomobil res nabaviti!«

2. Ali je za bralca Playboya, ki si želi postati dirkač formule ena, bolje, da je poročen ali samski?

Najbolje se je poročiti s pravo osebo. Zakon z napačno slabo vpliva na kariero.

3. Ali je res, da živo rdeča barva Ferrarijevih kombinezonov pri ženskah poveča libido?

[smeh] To je močna znamka, povezana z glamurjem in bogato zgodovino, občudujejo pa jo tako ženske kot moški. Vsi želijo voziti ferrarija. Jasno je, da je zaradi tega privlačnost Ferrarijevih voznikov zelo velika.

4. Kako se soočate z navalom oboževalk? Vas zelo motijo? In ali imajo ženske rade veliko hitrost?

Agresivnih oboževalk se otepam povsem po svoje. Nihče ne mara, kadar ga nadlegujejo v zasebnem življenju. Toda to je del mojega posla in do vseh se moram vesti spoštljivo. Nekoč mi je dekle v Monaku vrglo svoje spodnje hlačke. Seveda jih nisem vzel. [smeh] Ob neki drugi priložnosti me je dekle – mislim, da je bilo to na Nizozemskem – zaprosilo, naj se ji podpišem na prsi.

5. Kje so oboževalke najpogumnejše?

Ah, v Braziliji, seveda. [smeh] Dirkači pravijo, da so ženske v Braziliji drugačne. Seveda v najboljšem smislu. [smeh] Lepše so kot v drugih državah.

6. V katerih mestih, v katerih prirejajo dirke formule ena, je razpoloženje najboljše?

Zabavali se boste prav v vseh mestih, v katerih potekajo dirke formule ena, ampak najboljše zabave prirejajo v Monaku, Montrealu in Budimpešti. Sam se jih ne udeležujem ravno pogosto, razen če ostanem v mestu po dirki.

7. Nekateri novinarji so zaključno dirko sezone 2008 v Interlagosu primerjali s tekmo na stadionu Maracana leta 1950, ko je Brazilija na domačem terenu izgubila naslov svetovnih prvakov. Se strinjate?

Mislim, da je bila dirka zelo vznemirljiva in primerna za anale. Seveda bi se lahko razpletlo bolje za Brazilijo, zame in za navijače. Lahko bi tekmecem zadali končni udarec na domačem terenu. Kljub temu verjamem, da so bili navijači zadovoljni, saj smo naredili vse, da bi osvojili naslov. Toda o naslovu se ni odločalo na tej zadnji dirki, temveč prvaka odloči izkupiček z vseh 18 dirk.

8. V dveh minutah se je občutje prave evforije spremenilo v skrajno razočaranje in posledično v popolno ravnodušje. Kako se je lahko usoda tako naglo zasukala?

Verjamem, da je v življenju vse vnaprej določeno. Tudi v športu je tako, saj vsi vemo, da nekega dne lahko zmagamo, že drugi dan pa izgubimo. Včasih se zgodi to v istem dnevu – da zmagamo in izgubimo.

9. Imate občutek, da ste prvenstvo izgubili zaradi napak, ki jih je naredil Ferrari na veliki nagradi Singapurja in na veliki nagradi Madžarske?

Ni ravno tako. Jasno je, da smo bili zaradi napak iz Singapurja, Madžarske in drugih dirk, na katerih nismo osvojili točk, na zaključku prvenstva v težjem položaju.

10. Ste bili besni zaradi incidenta z napravo za dolivanje goriva, ki se vam je pripetil med postankom na singapurski dirki?

Seveda sem besen, kadar mi gre kaj narobe. Včasih sem besen na samega sebe, ko zgrešim zavoj in izgubim nekaj časa: »Vraga, kaj se dogaja? Vozi ravno, kreten!« Takrat prekipi tudi celotni ekipi, kar je razumljivo. To je del tega športa. Tako kot takrat, kadar igralec opsuje soigralca, ki je izgubil žogo.

11. V zadnji sezoni ste zmagali večkrat in tudi osvojili več najboljših startnih položajev kot prvak Lewis Hamilton. Ali menite, da si je Anglež zaslužil naslov svetovnega prvaka?

Nisem eden tistih, ki pogledujejo nazaj in pravijo: »Ah, zarotili so se proti meni, to ni dobro.« To je navadno stokanje. Prvenstvo ni narejeno tako, da postane prvak dirkač, ki je najhitrejši, ampak slavi tisti, ki zbere največ točk. To se je lani tudi zgodilo. Moram biti zadovoljen z osvojenim in misliti na letošnjo sezono.

12. Ali menite, da Hamilton kot temnopolt trpi zaradi rasnih predsodkov v formuli ena?

Ne. Nikoli nisem opazil nobenih predsodkov. Menim celo, da je bil tisti dogodek v Barceloni (navijači Fernanda Alonsa so se pobarvali v črno in obleki majice z napisom Hamiltonova družina, op. p.) samo šala, ne rasistični izpad. Mislim, da tudi v Braziliji ni predsodkov. Šale se v športu zbijajo povsod.

13. Nekoč so bile med dirkači velike tehnične razlike. Kako je danes?

Razlike so danes izrazito majhne. Menim, da danes med nami v ustreznih razmerah ne bi bilo niti sekunde razlike. Morda le pol sekunde.

14. Kaj pravite, so brazilske kritike proti vašemu kolegu Rubensu Barrichellu neupravičene?

Brez kančka dvoma je Rubens krasen človek, odličen! V Braziliji so samo trije dirkači osvojili več zmag: Ayrton Senna, Nelson Piquet in Emerson Fittipaldi. On ima dva naslova podprvaka! Poleg tega šest let dirkanja za Ferrari pomeni, da je bil dober, sicer niti slučajno ne bi dirkal zanj.

15. Kateri je bil za vas največji dan v formuli ena?

Moja prva zmaga (na veliki nagradi Turčije avgusta 2006, op. p.). To je bil trenutek, ko sem dokazal, da si zmago popolnoma zaslužim. Kadar zmagate s pomočjo sreče, vam to veliko pomeni, a če zmagate zaradi svojega talenta in dela ter s tem dokažete, da ste zelo hitri, sposobni in vzdržljivi, začnejo ljudje na vas gledati drugače.

16. Pravijo, da vaš moštveni sovoznik Kimi Räikkönen zasluži več od vas (okoli 50 milijonov dolarjev na leto v primerjavi z Massovimi osmimi milijoni, op. p.). Ali vas to moti?

Niti najmanj. Najprej zato, ker sem prepričan, da te številke ne držijo, poleg tega pa to niti ni tako pomembno. Pomembnejši so dosežki na stezi. Dosegam odlične rezultate in prepričan sem, da mi denarja, če bom tako nadaljeval, ne bo nikoli primanjkovalo.

17. Odkar je umrl Senna, Brazilija in TV Globo, ki ima v lasti pravice za prenose dirk, iščeta novega prvaka. Ali čutite ta pritisk?

Ko sem na stezi, o tem ne razmišljam. Razmišljam samo o tem, kako najbolje opraviti svoje delo in upravljati dirkalnik. Nimam časa razmišljati o tem, kaj se skriva v ozadju, kajti če bi začel, na treningih in na dirki ne bi mogel opraviti vsega, kar je treba. Ne mislim niti na očeta, ne na mater, ne na brata, ne na svojo ženo, ne na prijatelje … Samo na tisto, kar v tistem trenutku počnem.

18. Flavio Briatore (šef Renaultove ekipe, op. p.) trdi, da če želiš imeti v formuli ena prijatelja, je najbolje kupiti psa. Kaj menite o tem?

[smeh] Strinjam se. Prijatelj je pravzaprav premočna beseda za to okolje.

19. Kateri od treh brazilskih prvakov – Fittipaldi, Piquet in Senna – je po vašem mnenju najboljši?

Kot otrok sem navijal za Piqueta, na koncu pa sem se odločil za Senno. Nekega dne sem ga srečal v jahtnem klubu Ilhabela, ga prosil za avtogram, a on … me je odbil. Zarezalo se mi je v spomin. Pridem z blokcem in pisalom, a potem – košarica. To je bil zame res velik šok. Seveda ga zdaj razumem, vem, kakšen je bil Senna. Ampak po drugi plati, odbiti otroka ...

20. Vi ga ne bi zavrnili, mar ne?

Nikoli! To je bila zame odlična šola! Še naprej sem navijal za Senno, vendar tega dogodka nisem nikoli pozabil.

Rodrigo Franća/Playboy Brazilija

Ilustracija: Thiago Hoisel

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord