24. 10. 2007, 11:24 | Vir: Playboy
BMW Z4 M coupe: Q&A
Ta mrcina mi je sprva postavljala mnoga vprašanja. Zakaj takšen avto? Komu je namenjen? Pa saj že imamo roadsterje Z4 z različnimi motorji, od štiri- do šestvaljnikov! Zakaj bi kdo kupil oskubljeno različico, ki je lahko kupe in kabriolet?
Med Parizom in Milanom, vmes pa tudi nekaj dni v Ljubljani, kjer sem preizkušal najmočnejšega med temi malimi roadsterji in kupeji, sem dobil skoraj vse odgovore. Tu gre za umetnost in ljubezen.
Oblika je nenavadna, z zelo dolgim pokrovom motorja in kratko, a vendarle lično zaobljeno potniško kabino, ki skladno prehaja v zadek, ta pa harmonično sklene to nenavadno dolžino prednjega dela s povsem odrezanim zadkom. Na tem avtomobilu ni nobene simetrije, a kljub temu deluje skladno. Je to umetnost? Ta avto ni predstavnik nobene šole, ne spogleduje se z nobenim tekmecem, je nekaj posebnega, samosvojega. Je to ljubezen?
A ne gre le za videz in občutja. To je pravi športnik, kar izdaja oznaka M, ki pri znamki BMW pomeni najzmogljivejši in najbolje opremljen avtomobil. Utesnjenost v potniški kabini je edina majhna opazka dizajnerjem tega avta, saj visoki potniki, predvsem vozniki, ne bodo zadovoljni s položajem za volanom. Bilo bi prijetneje, če bi bila razdalja med sedežem in stopalkami večja, če bi volan lahko nastavili malo više in sedež morda še kak centimeter niže.
Športnosti školjkastim sedežem ne gre očitati, zelo dobra sta preglednost instrumentov in upravljanje vseh komand. Šeststopenjski ročni menjalnik je primerno uglašen, ročica kratka in trda, čutiti je natančnost njenih gibov, le nadzor radia in navigacije že prihaja v leta. Ker v modelih Z4 ni nameščen i drive, torej upravljanje vseh funkcij z večopravilnim okroglim stikalom na sredini kabine, manjka nekaj pomagal, na katera smo se pri beemvejih že navadili.
Navigacija ima manj grafičnih opcij, radijske postaje se ne nalagajo samodejno prek drugega sprejemnika, ki bi jih beležil in nanizal na zaslon, in zato ta del zabave v avtomobilu ni tako popoln kot v drugih, tudi manjših in cenejših modelih. Ob prenovi serije Z4 pred slabima dvema letoma bi morali upoštevati tudi zastarelost upravljanja navigacije in radia ter ju prenoviti.
Oh, zato!
A to vsekakor ni razlog, ki bi vas lahko odvrnil od nakupa tega okretnega športnika. Njegove prednosti ležijo v številkah. Motor poznamo iz modela M3, ki zdaj odhaja v pokoj. Gre za 3,2-litrski vrstni šestvaljnik s 343 KM, pogon je seveda na zadnji par koles, kljub skoraj toni in pol pa ta dobre štiri metre dolg kupe pospeši do 100 kilometrov na uro v natančno petih sekundah.
Največja hitrost je elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro, sicer bi se zlahka približala številki 300, poraba 98-oktanskega superbencina pa se je na testu gibala pri zelo sprejemljivi številki – 11,6 litra na 100 kilometrov. Ob vsem tem je jasno, da se ta beemve zaradi lege na cesti, zvoka motorja in divjaške pripravljenosti za spopad s porscheji in ferrariji, ki imajo v primerjavi z njim nekaj pomembnih slabosti, ničesar ne sramuje.
Vsi ti tekmeci so dražji, manj udobni in veliko bolj bodejo v oči. Primeren test tega, kako izpostavljeni ste s svojim avtomobilom, je prehajanje švicarske meje. Kjerkoli, pri Comu z Italijo, pri Ženevi s Francijo, pri Baslu z Nemčijo ali v Liechtensteinu z Avstrijo, povsod je ista pesem. Bolj ko je avto drag in nenavaden, dlje boste stali ob mejni hišici pri pregledu dokumentov vas in vašega avtomobila. To govorim iz izkušenj. Res, zoprnost švicarskih obmejnih policistov raste s ceno, dolžino in imenom vašega avtomobila. Pri tem beemveju pa še trznili niso z očesom in vsaj trikrat sem se v Švico peljal brez ustavljanja in spraševanja. Saj vam pravim, s tem BMW Z4 M coupejem dobite vse.
BMW Z4 M coupe
Motor: šestvaljni (6), po štirje ventili na valj (24)
Prostornina: 3246 cm3
Moč: 343 KM (252 kW)
Največji navor: 365 Nm pri 4900 vrt/min
Teža vozila: 1495 kg
Največja hitrost: 250 km na uro (elektronsko omejena)
Pospešek 0–100 km na uro: 5,0 s
Poraba goriva (tovarna): mestna vožnja 18,2 l na 100 km, zunaj mesta 8,6 l na 100 km, kombinirana 12,1 l na 100 km
Poraba goriva na testu: 11,8 l na 100 km
Cena osnovnega modela (brez dodatne opreme): 63.650 €
Tekst Miran Ališič
Foto: Bor Dobrin