13. 8. 2009, 20:27 | Vir: Playboy

Formula 1 na nebu

Peščica zračnih gladiatorjev s 370 kilometri na uro in kirurško natančnostjo, na trenutke tik nad morsko gladino, šviga mimo zračnih vrat in lovi neusmiljeno hitenje štoparice. Spremlja jih huronsko bodrenje iz milijona glasnih grl, pred televizijskimi zasloni pa še skoraj petdesetkrat več ljubiteljev adrenalina. V naslednji sezoni se jim bo morda pridružil tudi slovenski akrobat.

Vrata v raj

Tekmovanje je sad osemletnega znojenja Red Bullovih strategov, ki so pri gradnji ugleda svoje blagovne znamke, katere lovke segajo daleč onkraj priljubljene energijske pijače, docela ostali zvesti ekstremnim podvigom. Iz leta 2001 porojene ideje se je razvilo svojevrstno svetovno prvenstvo, ki globalizacijsko poteka po vsem svetu, se rado oglašuje kot najatraktivnejše v motošportu in je zaradi zahtevnih kriterijev domala hermetično zaprto za širši krog slave željnih pilotov.

Toda na vrata tega raja v zadnjem času vztrajno trka skupinica petih nadobudnežev, ki se je uspešno prebila skozi prvo kvalifikacijsko sito, mi pa smo jih imeli prilož­nost spoznati na vročem asfaltu mariborskega letališkega kompleksa.

Resničnostni šov

Pisano druščino sestavljajo simpatična Francozinja (da, prav ste prebrali, ženska za volanom, ki se odlično kosa z moškimi kolegi!), Brazilec, Čeh, Finec in na slovensko veselje naš izkušeni as, večkratni državni prvak Peter Podlunšek. Kandidati, ki v zadnjem času precej tičijo skupaj, saj se zaradi kvalifikacij selijo po vsej Evropi – iz Španije v Slovenijo in kmalu tudi na Češko in Anglijo – delujejo kot v kakem resničnostnem šovu, le da njihov scenarij temelji na pristnem druženju in izmenjavi koristnih nasvetov.

Ti pridejo pilotom še kako prav, saj jim jo ocenjevalci pripravljajo različne pasti, včasih pa jo zagode tudi mati narava, kakor jim je denimo s skoraj orkansko močnim vetrom ob našem druženju. Toda to za neustrašne akrobate ni nepremagljiva ovira – veliko bolj so se potili ob sila špartanskih testiranjih in pregledih, ki so postali kvalifikacijski rabelj za mnoge sicer odlične pilote, še preden so lahko sedli v manj kot 600 kilogramov težka letala z 8,8-litrskimi motorji s 350 'konji'.

V njih se pri skoraj 400 kilometrih na uro spopadajo z za povprečnega zemljana nečloveškimi silami (do) 12-kratnika telesne teže.

Zvezde plešejo

Naša letalska zasedba je na Red Bullovem novinarskem dnevu sicer trenirala brez postavljenih zračnih vrat, gosto nasajenih stožcev v višini 20 metrov, a so pred letom vsi v mislih večkrat odpeljali zastavljeno progo.

To je pri češkem tekmovalcu občasno spominjalo na počasni posnetek plesnih korakov legendarnega kralja popa Michaela Jacksona, pri našem Petru pa so gibi koncentracije, ki je po njegovih besedah ključnega pomena za uspeh (in preživetje), delovali, kot bi želel odgnati nadležne bliskavice pripadnikov sedme sile.

Konec odisejade

Po večmesečnih potovanjih, preizkušanjih in odrekanju naj bi bili udeleženci Red Bullovega svetovnega prvenstva Air Race 2010 znani v začetku decembra. Povsem mogoče je, da se bo na prvenstvo uvrstilo vseh pet kandidatov, toda če bo prostor v eliti le za enega, vemo, za koga držati pesti: dajmo, Peter!

Kako postati pilot svetovnega prvenstva?

1. Selekcija pilotov glede na izkušnje, sposobnosti in osebnost, pri čemer morajo izpolnjevati minimalne pogoje, ki jih postavi komisija Red Bull Air Racea (mednarodni dosežki, nastopanje na letalskih šovih ...).

2. Udeležba na kvalifikacijskih kampih Red Bull Air Race Qualification Camp in pridobitev t. i. superlicence.

3. Prebiti se skozi kvalifikacije za svetovno prvenstvo Red Bull Air Race.

Matej Grošelj

Foto: Matej Grošelj, Garth Milan/Red Bull Photofiles

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord