Doslej tole ni bilo tarča tatov, a zdi se, da pred njimi niso varni niti izdelki, ki jih kupujemo vsak dan.
Marsikateri trgovec se je moral odločiti za nepriljubljen ukrep - za zaklepanje nekaterih izdelkov. Če smo doslej bili vajeni, da so tudi pri nas v nekaterih trgovinah elektronski izdelki in alkoholne pijače "pod ključem," je očitno prišel čas, da zaščitijo tudi povsem navadne in vsakdanje izdelke.
"Pogosto izpraznijo celo polico"
Nemški mediji poročajo, da vse več trgovcev zaklepa drage blagovne znamke kave v steklene vitrine, da bi preprečili kraje. "Ni redko, da se izprazni cela polica," je povedal Frank Horst iz kölnskega inštituta EHI, raziskovalnega inštituta za maloprodajo, za Lebensmittelzeitung. Nekatere trgovine imajo tako velike težave, da morajo zaklepati blago in pri tem gre za obrambni ukrep.
Samo v letu 2024 so trgovci utrpeli za približno tri milijarde evrov škode. Poleg kave so med najpogosteje ukradenimi izdelki tudi tobak, baterije in kozmetika. Trgovci, kot sta Rossmann in Rewe, svoje ukrepe prilagajajo.
Trgovci pravijo: "Prilagajamo se"
Iz Rossmanna tako sporočajo: "Dobro poznan trend v maloprodaji, ki vključuje tudi kavo, pozorno spremljamo in iz tega sprejemamo nadaljnje ukrepe. Zato svoje preventivne ukrepe stalno prilagajamo potrebam ter se odzivamo glede na situacijo in okoliščine."
Rewe pa po drugi strani meni, da je zaklepanje kave za vitrino nekoliko vprašljivo. Pravijo, da gre za "nekaj posameznih primerov na problematičnih lokacijah, kjer odgovorne osebe v trgovinah uporabljajo individualne rešitve za preprečevanje kraj kave" – od zaklepanja posameznih velikih pakiranj, izdaje na blagajnah, pa do zmanjšanja dostopnosti na polici. Menijo, da ni praktično ne za kupce ne za zaposlene oteževati dostop do te kategorije izdelkov." No, take stvari se ne dogajajo zgolj v Nemčiji, tudi s Hrvaške namreč poročajo, da je vse več trgovcev začelo zaklepati izdelke, ki jih je doslej bilo mogoče najti na policah, tudi konzervirano tunino in dražje čokolade.