Kaj se bo zgodilo s priljubljeno čokolado Milka? To se zdaj na veliko ugiba, kupci pa so zelo nejevoljni

2. 9. 2025, 11:03 | Uredništvo
Kaj se bo zgodilo s priljubljeno čokolado Milka? To se zdaj na veliko ugiba, kupci pa so zelo nejevoljni (foto: Srdjan Zivulovic/Bobo)
Srdjan Zivulovic/Bobo

Nejevolja potrošnikov je še kako upravičena, vse pa zanima, kako se bo zadeva razpletla.

Nemško združenje potrošnikov toži podjetje Mondelez, ki med drugim proizvaja priljubljeno čokolado Milka. Vzrok za tožbo? Zelo neprijeten - zavajajoča embalaža priljubljene čokolade. Vsebina se je namreč skorajda neopazno zmanjševala, medtem ko se je cena višala, kar je potrošnike zelo vznejevoljilo, poročajo nemški mediji.  

Za milimeter tanjša

Več čokolad Milka se je nedavno zmanjšalo s 100 gramov na 90 gramov, brez večjega obveščanja javnosti. Sprememba je za potrošnike komaj opazna, opozarjajo varuhi nemških potrošnikov: embalaža in oblika sta pravzaprav nespremenjeni, medtem ko je tablica čokolade postala za približno en milimeter tanjša. Le malo pred tem pa so se cene v maloprodaji precej zvišale. 

Hamburška podružnica potrošniškega združenja je zato vložila tožbo proti proizvajalcu Mondelez zaradi nelojalne konkurence in zavajajoče embalaže. "Mnogo potrošnikov že leta kupuje Milko v običajni embalaži in domnevajo, da se vsebina ni spremenila," pojasnjuje nutricionist združenja Armin Valet. Hkrati pa opozarja: "A so zavedeni, saj nekatere vrste zdaj vsebujejo le 90 gramov, in to po isti – ali celo višji – ceni."

Umrl italijanski modni oblikovalec Giorgio Armani

Nova teža je sicer pravilno navedena na embalaži, vendar z drobnim tiskom. Poleg tega je ta podatek na policah supermarketov pogosto prekrit z zunanjimi škatlami. Zaradi tega je nemška veja organizacije Foodwatch podjetju Mondelez že prej podelila nagrado Goldene Windbeutel za najbolj zavajajoč oglas letos.

Podražitev? "Bila je nujna"

Proizvajalec se brani s poudarkom, da je nova teža jasno označena na embalaži izdelka in da je bila sprememba napovedana tudi na družbenih omrežjih, skupaj s pregledom vseh tablic, vrst in tež. Podjetje dodaja, da je bil dvig cen nujen, saj so se cene kakava v zadnjih dvanajstih mesecih skoraj potrojile. Mimogrede pa potrošniško združenje ne toži zgolj proizvajalca, temveč od zvezne vlade zahteva tudi zavezujoče predpise. Zahtevajo, da so proizvajalci obvezani najmanj šest mesecev jasno opozarjati na zmanjšanje količine. Poleg tega se mora zmanjšati tudi sama velikost embalaže, če se zmanjša vsebina, dodajajo v združenju.

V Sparu so si privoščili blamažo, ki ji ni para, vse skupaj so opazili prav kupci, ki zdaj pravijo takole