Gre za nepriljubljeno potezo, ki pa je očitno res nujna.
Ikea, švedska trgovska veriga, znana po dostopnem pohištvu, se je odločila za zaprtje več poslovalnic, čeprav je leta širila svoje poslovanje. Iz podjetja so sporočili, da bodo v okviru novega koncepta Plan & Order Point zaprli tri poslovalnice: dve v Angliji in eno v Long Beachu v Kaliforniji.
Gre za poslovalnice, ki so v urbanih območjih in obsegajo površine med 280 in 1.400 kvadratnimi metri. To niso klasične fizične trgovine, kjer lahko kupci izdelke takoj kupijo in odnesejo s seboj, temveč lokacije, namenjene načrtovanju in oblikovanju prostorov v domu - kot so dnevne sobe ali kopalnice - ob pomoči strokovnih nasvetov zaposlenih.
Vse tri lokacije bodo zaprli do konca tega meseca
Ikea se je za to odločila zaradi sprememb v nakupovalnem vedenju potrošnikov po pandemiji koronavirusa – med drugim zaradi rasti spletnega nakupovanja, zmanjšanega obiska fizičnih trgovin ter večjega povpraševanja po storitvah Click and Collect ter manjšem izboru dodatkov za dom, poroča The Street. Kljub zaprtju določenih poslovalnic Ikea načrtuje odprtje novih Plan & Order Point lokacij v letih 2025 in 2026, zlasti v Združenih državah Amerike.
V zadnjem času pa to ni bila edina Ikeina "nepriljubljena" odločitev. Minuli mesec se je namreč izvedelo, da bo kar 300 Ikeiinih izdelkov trajno umaknjenih iz prodaje, kupci pa jih ne bodo več našli na policah poslovalnic. Med omenjenimi izdelki so dolgoletne prodajne uspešnice, zelo priljubljeni kosi pohištva, ki se (že) najdejo v domovih številnih Slovencev.
Iz Ikee v Nemčiji so tako sporočili, da reorganizirajo prodajne prostore. Izdelki, ki več ne bodo v prodaji, so tam označili z etiketo "zadnja priložnost", kar pomeni, da so na voljo samo še do razprodaje zalog, poroča portal Fenix Magazin. "Najdete lahko veliko izbiro pohištva in dodatkov za dom, ki bodo na voljo le še kratek čas – od elegantnih svetilk do udobnih kavčev," so sporočili iz Ikee.
Med izdelki, ki se poslavljajo, so:
-
kavč FAMMARP,
-
jedilna miza iz oreha,
-
omarica REGISSÖR,
-
zunanje pohištvo,
-
plišasta igrača GULLIGAST, ki se ne bo več vračala v prodajo.
Njihova odločitev je del dolgoročne strategije podjetja, ki temelji na stalnem osveževanju ponudbe in optimizaciji prostora v skladiščih ter razstavnih salonih. Ikea opravlja izvaja t. i. "čiščenje" asortimaja, da bi naredila prostor za nove izdelke in kolekcije, ki sledijo sodobnim trendom v oblikovanju in funkcionalnosti.