10. 2. 2022, 15:08 | Vir: STA

Klici v sili kmalu tudi prek aplikacij na mobilnih telefonih

Profimedia

Uprava RS za zaščito in reševanje je pred mednarodnim dnem enotne evropske številke za klic v sili 112, ki ga bomo obeležili v petek, danes na novinarski konferenci predstavila novosti na tem področju, med drugim tudi nov sistem za klice v sili prek aplikacij na mobilnih telefonih in nadgradnjo sistema za obveščanje javnosti ob izrednih dogodkih.

"Slovenija ima na tem področju dolgo tradicijo," je dejal vodja službe za informatiko in komunikacije na upravi Boštjan Tavčar. Dodal je, da je bila Slovenija druga država v Evropi, ki je uveljavila številko 112 kot enotno številko za klic v sili, in sicer leta 1997, ter da se danes zaradi tehnološkega razvoja spreminja tudi način komuniciranja v sili.

Izpostavil je denimo storitev točnega določanja lokacije AML (Advanced Mobile Location), s pomočjo katere operaterji v centrih za obveščanje lahko pridobijo podatke o tem, kje se klicatelj nahaja, četudi sam tega podatka ob klicu ne more ali ne zna sporočiti.

Največ klicev je lani ponovno zabeležil regijski center v Ljubljani, sicer pa je bilo po podatkih Uprave RS za zaščito in reševanje leta 2021 po celotni državi skupno zabeleženih nekaj več kot 524.000 klicev na pomoč, kar je dva odstotka več kot v letu 2020.

Največ klicateljev je potrebovalo nujno medicinsko pomoč, takšnih primerov je bilo skoraj 150.000. "Temu so nato sledili klici za gasilce in policijo, dobrih 90.000 ljudi pa je potrebovalo druge službe za zaščito in pomoč," je naštel Tavčar.

Omenil je tudi odzivni čas, saj je "v primeru ogroženosti življenj pomembno, da se operaterji odzovejo zelo hitro". Dejal je, da se pri 90 odstotkih klicev na številko 112 v Sloveniji operaterji odzovejo v petih sekundah ali manj, povprečen odzivni čas pa je nekje okrog dveh sekund.

Spregovoril je tudi o ciljih za prihodnost

V Sloveniji bomo namreč v prvi polovici letošnjega leta omogočili klice v sili prek aplikacij na mobilnih telefonih. Sistem z imenom PEMEA bo omogočal klice v vseh državah EU, so v sporočilu za javnost zapisali na upravi.

"Čaka nas torej uvedba naslednje generacije storitev za klice v sili," je še dejal Tavčar. Po njegovih besedah je bila Slovenija kot ena izmed pionirjev na tem področju tudi prva država, ki je omogočila besedilni klic na 112 za gluhe in naglušne prek aplikacije WAP112.

Prav tako bo v letošnjem letu nadgrajen sistem za obveščanje in alarmiranje, najprej prek namenske aplikacije na mobilnih telefonih, kasneje pa tudi prek drugih medijev, družabnih omrežij, tekstovnih sporočil, televizijskih sprejemnikov, oglasnih panojev na javnih prevoznih sredstvih in drugod.

Tavčar je dodal, da bo sistem zasnovan kot dopolnitev trenutnega sistema za alarmiranje javnosti s pomočjo siren v primeru večjih naravnih nesreč in izrednih dogodkov, tako da bodo ljudje dobili bolj podrobno urgentno obvestilo in tudi informacije o dogajanju na bolj neposreden način.

Pojasnil je še, kako naj bi potekal tipičen klic na številko 112, da bi ta potekal čim bolj učinkovito

"Zelo pomembno je, da klicatelj pove, kje se nahaja, kdaj se je zgodilo, kaj se je zgodilo in koliko ljudi je bilo udeleženih," je dejal. Pomembno je tudi, da klicatelj pozorno posluša navodila operaterja.

Pozval je, naj ljudje ne zlorabljajo številke 112, temveč naj jo resnično uporabljajo le za komunikacijo v sili, ko so dejansko ogroženi.

Na številko 112 je mogoče poklicati na pomoč v vseh 27 državah članicah EU in v večini drugih evropskih držav, med drugim tudi v Švici in Makedoniji ter na Norveškem in Kosovu, pa tudi posameznih območjih Rusije in drugod po svetu.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord