8. 6. 2008, 15:39 | Vir: Playboy

Klinika brez cinikov

Bleščeče motorno kolo je parkirano v vaši dnevni sobi, oko se vam lahko vedno znova ustavi na njem. Lahko se ga dotaknete, ga pobožate; vsak dan ga očistite, če je treba ali ne. Zapeljete ga na cesto, kjer vašemu lepotcu ni para, in oddivjate na kratko adrenalinsko »ježo«. Potem ga spet postavite na preprogo v dnevni sobi.

Andrej Blatnik

Custom Clinic: motocikli po meri naročnika.

Nekoč je bil Twin Peaks in Grega Božičnik se je zaljubil v harleyja. Delal je na ladji, odšel v Ameriko, želel študirati in se zagledal v prve custom bikes. Očarali so ga do zadnjega vlakna in domov se je pripeljal z živo rumenim harleyjem, poln idej in načrtov.

Tomo Tajnšek, border po duši, je bil v tistem času na crosserjih. Ko je videl prvi custom bike, je odkril novo moto dimenzijo. Konfekcija ga ni več zanimala. Toda nekaj je manjkalo. Tretji član posadke, ki je doma v mehaniki in tehniki, nekdo, ki zna postaviti in voditi mehanično delavnico v praksi, ne zgolj v teoriji. Tomaž Capuder - Capl je bil mož na mestu: popravljal in predeloval je vespe, razne mopede, s šestnajstimi leti je izdelal svoj prvi »custom car« in se z njim odpeljal na Bol. Vse drugo je zgodovina.

»Začne se, ko originalno vzvratno ogledalo, ročke, luč ... zamenjate z novim, nekoliko drugačnim izdelkom, ki bolj ustreza vašim estetskim merilom. Naslednji korak je, ko vitalni del motocikla zamenjate z novim, boljšim, močnejšim. Zadnja stopnja je 'custom' delavnica, studio, atelje ali kakorkoli že imenujemo to posebno, zanimivo predelovalnico motociklov,« navdušeno opisuje Tomo. Grega je še hujši: »Motocikel lahko narišem stoinstokrat. Tudi izdelani model sem pripravljen uničiti in začeti znova.«

Custom bike ni namenjen potovanjem, vožnji v službo ... Možakarji v usnju, bikerji, niso prave stranke, saj si želijo originalne harleyje s tradicionalno opremo. Tukaj ne delajo motociklov, na kakršnem je sedel James Dean, tu nikogar več ne zanimajo Easy Riders. Fantje v delavnici ne marajo radovednežev, ki jim postavljajo »neumna« vprašanja in zgolj tratijo njihov čas. Toda vedno so na voljo ljudem, ki vedo, kaj je custom bike, znajo ceniti ročno delo in izvirne dizajne ter jim je jasno, kaj bi sploh radi.

Verjemite, mojstri se ne bodo na vrat na nos lotili izdelave predračuna in ponudbe, ampak bodo kandidatu najprej razložili, kaj vse ga čaka v paketu s takšnim motociklom: tehničnega pregleda ne bo nikoli naredil in na ergonomijo naj kar pozabi. Opremijo ga s podatki, ki pričajo o totalni ignoranci praktične uporabnosti motocikla. Kruto, toda nekaj je kristalno jasno: takega motocikla zagotovo ne bo imel nihče drug. Njegova športna linija, moč, vrhunska obdelava kakovostnih materialov, aluminij, karbon ... eden in edini v tej galaksiji.

»Delavnica je my job. Rezervne dele in kozmetične dodatke dobimo v glavnem v Nemčiji. Tam je tovrstna dejavnost v Evropi daleč najbolj razvita. V Italiji, na primer, je to precej okrnjeno zaradi izjemno omejujočih cestnoprometnih in varnostnih predpisov,« razlaga Capl.

V ZDA takšne klinike obratujejo že trideset let: od minimalnih predelav do ekstremnih vozil, tudi s helikopterskim motorjem. V Evropi prednjačijo Nemci, kjer so custom motocikli izjemno popularni, zato imajo tudi največ tovrstnih delavnic in najtesnejše povezave z mojstri v Združenih državah, od koder prihaja velika večina rezervnih delov in modnih dodatkov.

Pred dvema letoma so zmagali na Daytona Beach v Kaliforniji. Dobesedno: prišli, videli in zmagali. Za veliko srečanje custom bikov z vsega sveta so pripravili motocikel v obliki bolida formule ena – mclaren/mercedes. Čisti »show bike«, ki ga nikoli niso niti poskusili registrirati. Prišli so v deželo, kjer ima tovrstna dejavnost že lepo tradicijo, in dokazali, da tradicija ni vse.

»Naročili smo mašino in dobili napol spolirano, napol črno. Grega je takoj dobil asociacijo: mclaren/mercedes,« se spominja Tomo.

Zadnji projekt je motocikel batman. Celotna karoserija, obleka ... ali kakorkoli to imenujemo, bo iz aluminija. Grega razvija projekt že tri leta. Začelo se je z naročilom, vendar je stranka že vrgla puško v koruzo. Toda vloženega je bilo preveč truda, da bi se motociklu kar tako odpovedali, drzen projekt je moral teči dalje. »Samo z aluminijastim rezervoarjem za gorivo sem se ukvarjal leto dni. Batmana bom dokončal; to bo že res precej ekstremen custom bike in potem gremo spet v Daytono,« napoveduje Grega.

TEKST & FOTO: Andrej Blatnik

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord