18. 1. 2020, 09:55 | Vir: STA

Ko tehnološki velikani o nas vedo več, kot vemo o sebi sami

profimedia

Barbara Zimic v Delovem komentarju Pravica so zasebnosti piše o tem, kako tehnološki velikani o nas vedo več, kot vemo o sebi sami. Bi nas moralo skrbeti? Zelo, je prepričana.

Tehnološkim velikanom in posledično njihovim strankam od podjetij do političnih strank in represivnih organov držav namreč vsak dan sporočate več podatkov o sebi, ki jih ta brez soglasja prodajajo naprej.

"V Avstraliji je leta 2017 izbruhnila afera, ko so mediji razkrili, da Facebook oglaševalcem prodaja podatke o psihološkem stanju več kot šest milijonov mladih Avstralcev na podlagi njihove aktivnosti na platformi. Te podatke so kupci uporabljali za natančno časovno in psihološko odmerjene oglase. Se še spomnite kontroverzne študije o spreminjanju čustvenega stanja uporabnikov Facebooka skozi filtriranje vsebin? Eni skupini je Facebook profile filtriral z negativno vsebino, drugi s pozitivno ter ugotovil, da tako lahko manipulira s čustvenim stanjem uporabnikov. Ko združite obsežne osebne podatke in možnost tovrstnega manipuliranja s posamezniki, pri čemer oboje poteka brez njihovega vedenja, je jasno, da se je naša pravica do zasebnosti in avtonomnega odločanja zelo zmanjšala. Če o obeh sploh še lahko govorimo."

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol