Konec maja so v Nemčiji največje trgovske verige napovedale masovna znižanja cen izdelkov.
Gre za znižanje cen izdelkov, kot so testenine, sladkor, čips in drugi prehrambeni izdelki, Kot pravijo, je njihov cilj kupcem finančno olajšati življenjske stroške, da bi jih razbremenili, je poročal ZDF. Hkrati pa so se vsi spraševali: pa to res drži? Aldi in Lidl sta skoraj sočasno objavila novico o velikih pocenitvah - tako naj bi Lidl znižal cene približno 500 izdelkom, medtem ko pri Aldiju trdijo, da so jih pocenili že okrog 1.000 in da načrtujejo še več ukrepov. Kmalu so sledile tudi druge verige: Edeka, Rewe, Netto, Kaufland in Penny.
"Hočemo pomagati ljudem"
Trgovci poudarjajo, da želijo pomagati ljudem v zahtevnih časih. Pri Aldi Süd pravijo, da si vsakdo zasluži kakovostna živila, ne glede na dohodek ali življenjsko situacijo, še poroča ZDF. A medtem ekonomisti opozarjajo, da za tem stoji tudi druga zgodba. Po besedah prof. dr. Stephana Rüschna gre v resnici za boj za tržne deleže in prevlado v cenah in ne za družbeno odgovornost. Od leta 2020 so se cene hrane v Nemčiji po podatkih statističnega urada zvišale za več kot 35 odstotkov, torej imajo trgovci dovolj manevrskega prostora za znižanja cen.
Kdo bo preverjal pocenitve?
Nemški trg živil deluje kot oligopol – trg obvladujejo štiri velike skupine: Aldi, Rewe, Edeka in Schwarz-Gruppe (lastnik Lidla). Te pokrivajo okoli 85 % celotnega trga. Zaradi tega je konkurenca omejena. Ko ena veriga zniža cene, druge hitro sledijo - tudi brez dogovarjanja. Trgovci zagotavljajo, da bodo cene ostale nizke. Po mnenju Rüschna v naslednjih tednih ne gre pričakovati ponovnega dviga cen. Ravno nasprotno - Aldi bi lahko šel še nižje kot Lidl. Vendar potrošniške organizacije opozarjajo, da brez neodvisnega nadzora (ki ga v Nemčiji trenutno ni) ni mogoče preveriti, ali so pocenitve res trajne, še poroča ZDF.
In kako si lahko pomagamo potrošniki? Najbolje je ravnati tako: primerjajte cene, še posebej tistih izdelkov, ki so bili v zadnjih letih najdražji: olje, maslo, meso, kruh. Prav tako je dobro, da ste pozorni na vsebino v vsaki embalaži - preverite, ali se je količina zmanjšala (pri enaki ceni).