1. 10. 2021, 08:23

Manager leta 2021 je Adrian Ježina, predsednik poslovodstva Telemacha

Žiga Intihar
Manager leta 2021 je Adrian Ježina, predsednik poslovodstva Telemacha (foto: Žiga Intihar)

Adrian Ježina je avtor izjemne preobrazbe Telemacha. Še več, to mu je uspelo z ekipo, ki jo je 'podedoval' od predhodnika. Pod njegovo taktirko kriznega in nato razvojnega managementa je podjetje izboljšalo poslovne rezultate, povečalo svoj tržni delež in zadovoljstvo zaposlenih. Je kompetenten vodja in odličen motivator ter velik zagovornik trajnostnega razvoja in družbene odgovornosti. Kot človeka ga je definiral šport.

V svoji več kot 20-letni managerski karieri je bil magister ekonomije v vodstvih več podjetij: Siemens Converegence Creators Adria Region, Telekom Austria, Mobitel Bolgarija, Vipnet in B.net Hrvaška. Januarja 2017 je prevzel vodenje Telemacha, ki je danes najhitreje rastoči mobilni operater, vodilni ponudnik televizije in fiksnega interneta v Sloveniji. Od julija letos vodi tudi Telemach Hrvaška.

Poslovni rezultati Telemacha se vsako leto izboljšujejo – čisti prihodki od prodaje so se od leta 2017 do leta 2020 povečali za 20 odstotkov na 240,7 milijona evrov, čisti dobiček je lani znašal 6,7 milijona evrov, dodana vrednost na zaposlenega pa 150 tisoč evrov, kar je 20 odstotkov več od povprečja panoge. Število zaposlenih se je od leta 2017 do danes s 660 povzpelo na več kot 800. Ob tem je bila lani rast EBITDA Telemacha večja, kot je bila rast vseh treh njegovih največjih konkurentov skupaj.

Zaposleni so temeljni gradniki uspeha

Temelj uspeha podjetja so zadovoljni, motivirani in zavzeti zaposleni, je prepričan Ježina, ki je imel ob prihodu v Telemach največ izzivov prav zaradi slabe klime v podjetju, silosov in nezaupanja. Vodenje z zgledom, jasna strategija, koraki v pravo smer, kot je določanje skupnih ciljev, in postopno pridobivanje zaupanja ljudi so tisti ključni elementi, ki so krivuljo uspeha Telemacha obrnili navzgor.

Ježina verjame, da bodo tako kmalu postali tudi najboljši zaposlovalec v Sloveniji. Velik korak naprej so naredili z vzpostavitvijo sistema razvoja kadrov, v okviru katerega izvajajo številne aktivnosti: priprava razvojnih načrtov za posameznike, sistem nasledstva, senčenje, rotacije itd. Vsako leto pripravijo tudi letni načrt izobraževanj, s katerim vsakemu zaposlenemu zagotovijo tri izobraževalne dni v letu. Skrb za ljudi izkazujejo še s spodbujanjem zdravja (brezplačni fitnes, karte za sezonske športne aktivnosti, športni dan, vitamini v pisarni ipd.) in z dodatnimi izobraževanji na temo varnosti v prometu. Med epidemijo so npr. zaposlenim razdelili tudi t. i. pakete zdravja z razkužili, maskami in vitamini ter jim omogočili spletne seminarje, kako se psihično čim bolje spopasti z novonastalo situacijo. Telemach ima tudi certifikat Družini prijazno podjetje, prav tako pa spodbuja uravnoteženost – na vodstvenih delovnih mestih imajo 30 odstotkov managerk.

Vlaganje v zaposlene je eden od petih temeljev, ki so jih postavili v Telemachu. Da so pri tem uspešni, priča dejstvo, da je v zadnjih letih več zaposlenih prevzelo vodstvena mesta v okviru korporacije. Drugi temelji Telemacha so še (p)ostati prva izbira naročnikov, kakovostna infrastruktura, jasni produkti in transparentnost.

Ježina je motor sprememb

Nosilec sprememb v podjetju je Ježina, pravijo njegovi sodelavci. Opisujejo ga kot kompetentnega in učinkovitega, izjemno predanega in zavezanega ciljem, pri čemer nadpovprečno angažira sebe in motivira sodelavce. Je tudi bolj karizmatičen od večine vodij, ko so ga v 360°analizi primerjali s 40 tisoč managerji po svetu. Izstopa po doseganju rezultatov, saj je odločen in sposoben premagovati ovire, je samoiniciativen in se pravočasno odziva na dogajanje v podjetju in na trgu. Sam pravi, da jih v podjetju krasita prav hitrost in fleksibilnost sprejemanja odločitev, ki sta njihovi konkurenčni prednosti.

Ježina je s svojim vodenjem Telemach preobrazil v tehnološko najmodernejše telekomunikacijsko podjetje v Sloveniji. Pomembnost njihovega delovanja pa se je izkazala prav lani in letos, ko je bilo od telekomunikacij, internetnih in mobilnih povezav odvisno delovanje celotne družbe.

V Telemachu udejanjajo trajnostno poslanstvo prek iniciative 'Misli zeleno'

V Telemachu se vse bolj usmerjajo tudi v trajnostni razvoj in udejanjajo strategijo ESG (Enviromental, Social and Corporate Governance), trajnostno poslovanje pa uresničujejo prek iniciative 'Misli zeleno'. Tako so konec lanskega leta na strehi poslovne stavbe na več kot 3.000 kvadratnih metrih postavili sončno elektrarno, ki bo v naslednjih 30-ih letih zagotovila vsaj 20-odstotno energetsko samooskrbnost stavbe in zmanjšanje ogljičnega odtisa za 125 ton na leto. Elektrarna omogoča tudi polnjenje električnih vozil za zaposlene. Za svoje potrebe kupujejo 100-odstotno zeleno energijo, uporabljajo in nabavljajo opremo, ki je energetsko varčna, skrbijo za trajnostno ravnanje z odpadki, pri uporabnikih pa spodbujajo e-račune, ekološke vrečke itd. Ob tem so se povezali s partnerji pri različnih storitvah, kot je npr. ustvarjanje aplikacije, ki bo njihovim uporabnikom omogočala enostavnejše polnjenje električnih avtomobilov.

Ob trajnosti v podjetju stavijo tudi na etične norme (imajo npr. protikorupcijsko politiko, politiko preprečevanja nadlegovanj itd.) ter vrednote, na katerih gradijo dolgoročne strategije in cilje podjetja. To so pripadnost, poštenost, odgovornost, preprostost in strast.

Za Telemach je vpetost v širše družbeno okolje nujna

V Telemachu se zavedajo tudi svoje družbene odgovornosti. Lani so otrokom iz socialno ogroženih okolij podarili 300 tabličnih računalnikov in dostop do interneta, zdravstvu pa so z lastnikom, družbo United Group, podarili medicinsko opremo v vrednosti 500 tisoč ameriških dolarjev.

Podjetje že od svojih začetkov podpira slovenski šport z dolgoročnimi pogodbami, ki jih tudi med gospodarsko-finančnimi krizami ne ukinja. Že 17 let so glavni pokrovitelj Košarkarske zveze Slovenije, od leta 2015 podpirajo nordijsko smučanje in teniško zvezo, od letos pa so tudi generalni pokrovitelj prve slovenske nogometne lige. 

Svoje družbene odgovornosti se zavedajo tudi na področju uporabe tehnologije, ki ima lahko negativne učinke. Pred dvema letoma so tako zagnali projekt 'Varni na spletu', varni v svetu, v okviru katerega strokovnjaki na brezplačnih delavnicah osnovnošolce ozaveščajo o pasteh interneta.

Ne le Telemach, tudi Ježina, Hrvat, rojen v ZDA, je vpet v širše družbeno okolje; med drugim je član Rotary kluba Zagreb in član upravnega odbora hrvaške vaterpolske zveze ter vaterpolskega kluba Jadran. S tem je dosegel tudi svoje največje športne uspehe in v začetku 90. let prejšnjega stoletja dvakrat osvojil evropski pokal. Prav tako je bil nagrajen za svoje managerske uspehe – za vodenje B.neta je leta 2010 prejel nagrado hrvaškega združenja managerjev za managerja leta v kategoriji srednje velikih podjetjih.

O priznanju Manager leta
Priznanje Manager leta je eno od najbolj prestižnih priznanj na področju managementa v slovenskem prostoru. Z njim v Združenju Manager nagrajujejo vodilne managerke in managerje za njihove izjemne poslovne dosežke v podjetjih, ki Manager leta 2021 je Adrian Ježina, predsednik poslovodstva Telemacha

Upravni odbor Združenja Manager je za managerja leta 2021 izbral Adriana Ježino, predsednika poslovodstva družbjih vodijo. 

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.