12. 2. 2021, 06:00 | Vir: STA

Na področju digitalne preobrazbe ogromen preskok

Profimedia

UniCredit banka Slovenije pospešeno razvija storitve za brezkontaktno uporabo produktov in se s povečano podporo trudi, da strankam približa uporabo novih kanalov. "V prvem četrtletju 2020 smo na področju digitalne preobrazbe napredovali bolj kot v zadnjih treh letih," je v pogovoru izpostavil predsednik uprave banke Marco Esposito.

"To je bilo mogoče zaradi pomembnih naložb v naše digitalne in mobilne zmogljivosti, ki so bile del prejšnjega strateškega načrta skupine UniCredit, imenovanega Transform 2019," je pojasnil. Njihova stalna digitalna preobrazba pa temelji na ciljih ponujati storitve po meri, povečati učinkovitost in s tem prihranek časa in denarja tako za stranke kot za banko, odločitve sprejemati na podlagi analize vseh pomembnih informacij ter z uvajanjem brezpapirnega poslovanja na vseh ravneh zmanjšati vpliv na okolje.

Po lanskem letu, ko se se zaradi novega koronavirusa naše vsakdanje rutine precej spremenile, bo sedaj "ključen projekt uvedba večkanalnega storitvenega modela - enega postopka z enakim videzom in načinom uporabe (look and feel)". "Ta bo omogočal preprosto in intuitivno uporabniško izkušnjo. Stranka bo lahko storitev začela na enem kanalu, jo nadaljevala na drugem ter končala na tretjem. Vse platforme bodo med seboj povezane in ji bodo omogočale kar največjo fleksibilnost, kar bo novost tudi v širšem okolju," je poudaril.

UniCredit je januarja v Sloveniji zagnal prenovljeno mobilno banko. Pri tem je sodeloval z družbo Meniga, vodilnim evropskim fintechom na področju programske opreme za bančno tehnologijo. "Sodelovanje s fintechi vidimo kot priložnost za lastno transformacijo ter izboljšanje ponudbe in storitev za stranke. V srednji in vzhodni Evropi se je skupina obrnila na več kot 15 vrhunskih fintechov. Do sedaj je izvedla en pilotni načrt za izboljšanje postopka vlog za kredite, skupaj s poglobljenim pregledom možnosti za sodelovanje z drugimi fintechi, ki pokrivajo področja, kot so spoznaj svojo stranko, plačila, krediti in storitve z dodano vrednostjo," je opisal.

Skupina UniCredit je v tej regiji v zadnjih letih sklenila več novih partnerstev, ki so pripomogla k izboljšanju ponudbe za stranke, je dodal. O prihodnosti takšnih sodelovanj pa je povedal, da UniCredit preuči vse poslovne priložnosti. "Zagotovo bodo dobre priložnosti za sodelovanje s posameznimi podjetji, ki ponujajo komplementarne storitve, tudi v prihodnje. Kar se tiče povezovanja z bankami pa naša strategija ostaja organska rast," je spomnil.

Lani so poleg prenove mobilne banke po njegovih navedbah dosegli še nekaj prelomnic

"Naj omenim vzpostavitev e-portala za moratorije za podjetja in posameznike, s katerim smo tudi v času razglasitve epidemije omogočili podporo najbolj prizadetim, omogočili smo sklenitev potrošniškega kredita v celoti prek spleta in prenovili mobilno banko. Kot eno ključnih prednosti, ki jih prinaša, bi izpostavil napredno analitiko, ki uporabniku omogoča lažje upravljanje osebnih financ," je poudaril Esposito. Ob tem je navedel, so v prvem valu epidemije okrepili podporo strankam, saj se je število klicev na njihovo brezplačno številko povečalo za 130 odstotkov.

"Nadaljnje izboljšave uvajamo zaradi želja in potreb strank na eni strani ter optimizacije stroškov na drugi strani. Stranke si vedno bolj želijo uporabljati bančne storitve na daljavo - to je trend, ki se bo nadaljeval tudi, ko se bo trenutna kriza končala. Stranke so bolj odprte za razumevanje prednosti naših sodobnih digitalnih rešitev predvsem, kadar se odločajo za enostavne produkte in storitve. Še naprej pa jim bomo za nasvet o bolj kompleksnih rešitvah ali produktih na voljo v poslovalnicah," je zagotovil.

Esposito je povedal, da se število aktivnih uporabnikov digitalnih rešitev povečuje, raste pa tudi prodaja prek digitalnih kanalov. V drugem lanskem četrtletju so v regiji prek digitalnih kanalov prodali eno od štirih kartic, je ponazoril. "Stranke UniCredit banke v Sloveniji pri takšnem trendu niso izjema. Zelo dobro so sprejele razširjeno ponudbo bančnih storitev, ki jih lahko opravijo z uporabo digitalnih kanalov brez obiska banke," je dejal.

Kot je ocenil, so v tem času številni tradicionalni uporabniki "prepoznali prednosti hitrejših in cenejših digitalnih storitev. Mnogi, ki so z uporabo digitalnih kanalov odlašali, so si vzeli čas in se izobrazili". Starejši uporabniki se za pomoč pri uporabi po njihovih izkušnjah največkrat obrnejo na koga iz svoje družine, pokličejo svojega svetovalca v poslovno enoto ali pa na brezplačno telefonsko številko. "Povprašujejo po različnih temah, od nasvetov za aktivacijo ali do praktičnih napotkov za nakazila, plačevanje računov in poravnavo obveznosti na karticah," je naštel.

"Izzivi, s katerimi se soočamo, spodbujajo nadaljnji razvoj digitalnih zmogljivosti," je podčrtal. Banke so po njegovih besedah prepoznale potrebo po razvoju svojih digitalnih kanalov, ki predstavljajo pomemben del strateških sredstev: "Nedvomno bomo v prihodnjih letih videli obilo inovativnih in privlačnih finančnih orodij za samopomoč, ki jih razvijajo tradicionalne banke," je napovedal in sklenil, da banka mora ponujati digitalno odličnost: "Stranke namreč pričakujejo vse bolj prilagojene, priročne in pregledne storitve ter učinkovito digitalno izkušnjo."

Pogovarjala se je Barbara Dovč

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.