V priljubljeni trgovski verigi je prišlo do nemilega dogodka, ob katerem je bil marsikateri starš zelo razburjen - in to upravičeno.
Hrvaška platforma “Halo, inšpektor” je postala eno najpogosteje uporabljenih mest na Hrvaškem za prijavo nepravilnosti v trgovinah, restavracijah ... Prebivalci sosednje Hrvaške tako preko njihovega Facebook profila redno prijavljajo trgovce in ponudnike s previsokimi cenami, nekakovostnimi izdelki, napačno označenimi izdelki, skrite podražitve, akcije, ki to niso ter druge nepravilnosti, s katerimi se soočajo pri nakupovanju ali uporabi storitev.
Pred kratkim se je tako na njihovem Facebook profilu pojavil opis neprijetnega dogodka, do katerega je prišlo v eni od trgovin Eurospin. V priljubljeni trgovini je bila namreč kupljena otroška kašica, ki ji je rok trajanja potekel že pred več kot letom dni.
“Včeraj smo poročali o zelo neprijetni izkušnji s plesnivo suho mesnino, ki jo je Eurospin ponujal kupcem na svojih policah. Ker ta italijanski diskonter od prihoda na Hrvaško NIKOLI ni odgovoril stotinam potrošnikov (čeprav je to po zakonu dolžan!), niti na naša novinarska vprašanja ali pritožbe jezne javnosti, jih tokrat nismo niti vprašali za komentar, ker to očitno nima smisla,” so med drugim zapisali.
Zato so za mnenje vprašali uglednega hrvaškega strokovnjaka, še posebej, ker gre za otroško hrano, prehrano za najmlajše potrošnike, ki niso zmožni presoditi kakovosti in varnosti hrane, ki bi morala biti popolnoma zagotovljena.
"Moja žena je poleg drugih izdelkov v Eurospinu kupila otroško kašico CREMA DI SEMOLINO (200 g). V naglici ni pogledala rok trajanja in z zaupanjem jo je dala v košarico. Pri pripravi sem zaznal izrazito neprijeten vonj, pravzaprav smrad.Ne glede na to, da na embalaži piše “Najbolje uporabiti do”, je zame nesprejemljivo, da Eurospin leto in pol po poteku roka prodaja tak izdelek. Kot se vidi na sliki, je rok trajanja potekel že 27. 7. 2024," je zapisal razburjen starš.
Strokovnjak za varnost in kakovost hrane, mag. Marijan Katalenić, je ob tem pojasnil: “Če je bil izdelek kupljen v trgovini – kar po dokazih je bil – bi moral biti že zdavnaj umaknjen iz prodaje. Gre bodisi za trgovsko napako bodisi za namerno prodajo izdelkov za vsako ceno. Vodja poslovalnice bi moral izdelek pravočasno umakniti, vrniti proizvajalcu ali ga uničiti – kar očitno ni bilo storjeno.”
Preberite še:
- Hrvat znorel po nakupovanju v tej trgovski verigi, razlog pa je še kako utemeljen (tudi vam bi dvignilo pritisk)
- "To podtikate svojim kupcem?!," so ogorčeno vprašali trgovca, ki je na police postavil nekaj, kar ne bi smelo biti na njih
- Veste, kaj kupujete (in seveda zaužijete)? Trgovci počnejo tole, poglejte še enkrat, ti prizori nazorno govorijo o tem, kako je treba ravnati
“Znova se moram dotakniti dvomljivega in problematičnega tolmačenja evropskih direktiv, kot jih razlagata HAPIH in Ministrstvo za kmetijstvo, da se lahko hrana tik pred iztekom roka podari ali umakne iz prodaje, ter da je v določenih primerih užitna še po izteku roka. To velja za oznako ‘Najbolje uporabiti do...’, kar pa ustvarja napačno predstavo o varnosti hrane, saj ni jasno razloženo, zakaj je neka hrana po preteku roka še varna, druga pa ne. Rok trajanja določi proizvajalec, ki pozna naravo svoje hrane – zato je nesprejemljivo, da birokrati brez posveta z njim odločajo drugače. Takšne razlage trgovci zlorabljajo, potrošniki pa ostajajo v dvomih in nevarnosti za svoje zdravje," je odločno dodal. Žal je tako, da je očitno treba biti še kako pozoren pri nakupih, ko gre za najmlajše. Primer s Hrvaške to žalostno dejstvo še kako dokazuje.