Trgovka o razlikah med kupci v velikih in majhnih trgovinah: "So živčni, neprijazni in frustrirani ... Kaj naj naredim?"

10. 6. 2025, 20:00 | Uredništvo
Blagajničarka v trgovini (foto: Profimedia)
Blagajničarka v trgovini
Profimedia

Delo z ljudmi ni mačji kašelj, kar dobro vedo tisti, ki delajo v storitvenih dejavnostih.

Med takimi poklici je zagotovo tudi poklic trgovca. Pogosto namreč zasledimo njihove objave na družbenih omrežjih, ki razkrivajo, kaj se jim vsak dan dogaja v službah. Moramo priznati, da so nekatere izkušnje takšne, da bi marsikoga odvrnile od odločitve za ta poklic, ki je seveda nujen. Pred kratkim je trgovka iz Hrvaške razkrila svojo izkušnjo s kupci in hkrati spraševala, kaj bi bilo boljše.

"Trenutno delam v eni večji trgovini v manjšem kraju v Slavoniji in za zdaj gre vse super. Vzdušje je sproščeno, ljudje so mirni, kupci večinoma niso preveč zahtevni. Seveda, kot povsod, se najdejo tudi takšni, ki niso ravno najbolj prijetni, a nič, česar se ne bi dalo rešiti z malo potrpežljivosti in dobrim pristopom.

Včasih pa moram nadomeščati v manjših trgovinah – in to je povsem druga zgodba. Kupci so tam precej bolj živčni, zahtevni in pogosto frustrirani. Če stvari ne potekajo tako, kot so si zamislili, lahko postane zelo napeto.

Prvič smo ugledali južni pol našega Sonca

Po pripovedovanju drugih je situacija v manjših trgovinah ob morju očitno boljša, zato imam vprašanje: so trgovine ob morju res tako prijetne ali gre samo za tisto idealizirano predstavo o sproščenem življenju ob morju? Je delo v manjši obmorski trgovini res tista "idealna" služba ali se v ozadju skrivajo težave, ki jih na prvi pogled ni videti?

Glede na to, da trenutno delam v mirnem slavonskem okolju, kjer kupci niso nestrpni, se sprašujem – ali se splača preseliti na morje in delati v manjšem, a bolj dinamičnem okolju? Je to dovolj donosno ali je bolje ostati v večjem kraju in uživati v miru in stabilnosti?

Zanima me: ljudje, ki imate izkušnje z delom v trgovinah ob morju – ste imeli težave s kupci, ki so frustrirani in jezni, ali je tam res tako sproščeno, kot večina misli? Hvala vnaprej za vse odgovore!" je zapisala trgovka.

Rad u trgovinama na moru – Da li je stvarno bolje?
byu/Peeerky inhrvatska

A očitno je res težko najti optimalne razmere, če sodimo po odgovorih na njeno vprašanje. Eden od uporabnikov je namreč takoj komentiral: "Tega dela na morju bi želel samo svojemu najhujšemu sovražniku." Na to mu je drug uporabnik odgovoril: "To pomeni, da je vsako delo z ljudmi grozno." Prvi uporabnik je nato pojasnil:
"Obseg dela je nenormalen. Nekatere trgovine v enem samem dnevu med sezono naredijo toliko prometa kot zunaj sezone v 15 dneh."

Tudi ena od uporabnic je bila zelo odkrita: "Živim ob morju in VSE blagajničarke v VSEH manjših trgovinah so živčne 200 na uro, še nikoli v življenju jih nisem videla, da bi se smejale. Pa razmisli … Vsi, ki delajo z ljudmi, doživljajo tako lepe kot neprijetne situacije, kar pa ne pomeni, da imamo pravico, da se izživljamo nad drugimi, kajne? Tako je. Cenim nasmejanega natakarja, blagajničarko, bančno uslužbenko in druge v storitvenih dejavnostih. Če sem jaz prijazna, pričakujem prijaznost tudi v zameno."

Oglasil se je tudi komentator, ki meni, da odločitev za delo na morju ni ravno pametna: "Mogoče pozimi, ko ni nikogar. Opravljaš ta poklic – kako lahko nasedeš na tako očitno laž? Predstavljaj si vse te ljudi, ki pridejo v trgovino, in si TI kriva za to, da si sama, da česa ni na zalogi, da ne govoriš določenega jezika, da ne sprejemaš kartic, da je pri tebi dražje ali da je vrečka zmečkana."

Ob tem lahko samo še ugotovimo, da smo si ljudje res različni. Poletna sezona prinaša v mirna, sicer prazna mesteca veliko živahnosti in raznolikosti, a tudi obremenjenosti za lokalne prebivalce. Tega se je treba zavedati in tudi morda kdaj razumeti, če blagajničarka ali trgovka ni ravno najboljše volje ... in ji podariti širok nasmeh.

Po trgovinah se zdaj širi tole, kar ni niti malo prijetno, zdaj se niti več ne skrivajo, kar razburja kupce