1. 6. 2021, 06:00 | Vir: STA

Pametni telefoni in prenosni računalniki ključni kanali za potrošnjo medijskih vsebin

Tamino Petelinšek/STA

Pametni telefoni in prenosni računalniki so postali ključni kanali za potrošnjo medijskih vsebin, je glavna ugotovitev aktualne raziskave Medijska potrošnja 2021. Opazno je tudi, da so slovenski potrošniki medijskih vsebin v primerjavi z letom 2018 v bistveno večji meri spremljali medijske vsebine, predvsem novičarske medije.
 

Raziskava, ki sta jo družbi Valicon in Iprom opravili februarja in marca na vzorcu 924 vprašanih, je pokazala, da uporabniki za potrošnjo medijskih vsebin in komunikacijo v povprečju uporabljajo 2,5 naprave, pri čemer je vodilna naprava mobilni telefon, ki je postal stalen sopotnik uporabnikov, so v sporočilu za javnost zapisali v družbi Iprom.

Pametni telefon za medijsko potrošnjo uporablja 91 odstotkov uporabnikov, kar v primerjavi z letom 2018 kaže na osemodstotno rast in nakazuje na močno nasičenost. Najbolj intenziven poskok v aktualnem obdobju raziskave beleži uporaba prenosnih računalnikov, ki jih dnevno uporablja 75 odstotkov uporabnikov, kar v primerjavi z 2018 predstavlja 32-odstotno rast, ugotavljajo.

"Leto 2020 je z vidika potrošnje - tako splošne kot medijske - precej drugačno kot pretekla leta. Kot potrošniki smo bili izpostavljeni številnim omejitvam v fizičnih dejavnostih ter posledično povečani digitalizaciji. Sam proces digitalizacije je v 2021 dobil dodaten pospešek," je rezultate raziskave v sporočilu komentiral Matjaž Robinšak iz družbe Valicon.

Predvsem mlajše generacije kažejo izjemno visoke odstotke uporabe pametnih naprav. Po podatkih raziskave tako pametni telefon uporablja tako rekoč večina, z nekoliko manjšimi deleži uporabe izstopa generacija, rojena pred letom 1959, ki v povprečju uporablja 2,1 naprave hkrati. Delež uporabnikov pametnega telefona je tudi znotraj te generacije visok, saj ga dnevno uporablja 85 odstotkov predstavnikov te skupine.

Izsledki raziskave obenem kažejo, da so digitalni mediji v primerjavi z rezultati iz 2018 okrepili dosege

Tako se je močno povečala potrošnja spletnih medijskih vsebin ter povečala uporaba spletih storitev.

Novičarski spletni mediji (novičarski portali in video novice na njih) veljajo za najbolj pogosto uporabljene medije. Nadpovprečne poskoke beleži potrošnja pretočnih vsebin, kjer so se dosegi v primerjavi z meritvijo iz leta 2018 podvojili.

Močno je izražena tudi povečana komunikacija prek orodij za digitalno komuniciranje. Spletno pošto dnevno uporablja 86 odstotkov anketirancev, družbene medije 80 odstotkov, orodja za klepet in video klice pa 57 odstotkov anketirancev, kažejo izsledki raziskave.

Direktor medijskega načrtovanja v družbi Iprom Andrej Ivanec je pojasnil, da so močno povečano potrošnjo vsebin v digitalnih medijih zaznali marca lani, ohranila pa se je skozi celo leto 2020. Aktualni trendi medijske potrošnje potrjujejo, da je vsepovezan potrošnik, o katerem smo govorili že leta 2018, postal še bolj povezan, še bolj digitalno pismen in še bolj aktiven uporabnik digitalnih medijev," je ocenil.

Raziskava je pokazala še, da 84 odstotkov uporabnikov ob gledanju televizije vzporedno spremlja tudi druge medije, predvsem na mobilnem telefonu, kar je več kot v primerjavi z rezultati iz leta 2018. Povprečen gledalec televizije tako danes vzporedno izvaja skoraj štiri druge aktivnosti. Najpogosteje spremlja družbene medije, uporablja spletno pošto, prebira novice na novičarskih portalih in prebira vsebino drugih spletnih strani, še navaja družba Iprom.

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec