10. 6. 2008, 11:38 | Vir: Playboy

Pershing 88

PR

Nekdaj sta bila človek in morje. Potem so vmes prišli tehnika in Italijani.

Najboljše motorne jahte lastnikom nudijo bivalno udobje, ki jih spominja na komfort njihovih domačih dnevnih sob. Za glisiranje po vrhovih valov skrbijo ustrezno dimenzionirani motorji, ki so jih znani svetovni proizvajalci, kot so Caterpillar, MAN, MTU ali Volvo, razvijali za velike tovornjake, bagerje in delovne stroje.

Njihova povprečna moč sega od tisoč konjskih sil naprej. Zgornjih omejitev pravzaprav ni, saj projektanti na tem področju ne nehajo biti ambiciozni, bega jih le poraba goriva. Temu primerno se rezervoarji nenehno večajo. Trenutno so pri 3000, 4000 litrih.

Še dobro, da gre za dizelske motorje, opremljene s turbo kompresorskimi polnilniki. Tudi pogoni, ki pomembno pripomorejo k hitrostnim dosežkom, so raznovrstni. Najprestižnejši in najhitrejši so poleg jet pogonov tako imenovani »površinski pogoni« (surface drive), katerih značilnost je mogočen slap vode, ki se usuva izza plovila. Če si ne znate predstavljati, kako je to videti, si kdaj na relaciji Koper – Portorož oglejte slovenski policijski čoln P111.

Obiskovalci letošnjega Mednarodnega Salona Navtike v Portorožu so lahko videli enega najprestižnejših izdelkov italijanske navtične industrije pershing 88, proizvajalca cantieriPershing spa, ki je od nedavnega član grupacije Ferretti. Pershing 88 združuje vse presežnike, ki si jih snovalci lahko privoščijo, ko gre za projekte, kjer cena ni pomembna.

Odlikujejo ga vrhunsko oblikovana zunanjost, kjer sta estetika in uporabnost najboljša prijatelja, zadnji tehnološki dosežki strojne in navigacijske opreme, prijetna razporeditev prostorov ter lahkoten izbor barvnih kombinacij in materialov visoke kakovosti. Dolžina te futuristke med jahtami je 27 metrov, širina kar 6,3 metra. Dva motorja MTU moči 2 x 1800 KS in površinski pogoni Arneson dovoljujejo drsenje tudi po vzvalovanem morju.

Notranjost plovila je enako odlična. Poskrbljeno je tudi za zabavo, saj se tisti, ki niti na morju ne zdržite brez televizije, v glavnem salonu lahko zabuljite v velikanski Pioneerjev plazma-ekran ali prisluhnete stereo-surround sistemu. Komandni pult je mesto, kjer bi James Cagney še enkrat vzkliknil: »Top of the World, Mom!«

Magnifica

Grupacija Ferretti je pod svojim okriljem uspela strniti nekaj resnično najbolj zvenečih imen svetovne navtične produkcije. V začetku julija 2001 je bila v Anconi slavnostna splovitev njihove zadnje stvaritve, ki prihaja iz proizvodnih hal znane ladjedelnice CRN.

Lepotico so poimenovali Magnifica, pri realizaciji tega projekta svetovnih razsežnosti pa je sodeloval tudi slovenski navtični arhitekt Dan Lenard. 43-metrska jahta je izdelana iz jeklenega trupa in aluminijeve nadgradnje, širina plovila znaša 8,4 metra, z dvema Caterpillarjevima motorjema pri 1835 vrtljajih ponudi dvakrat po 1950 konjskih sil, kar zadošča za doseganje hitrosti med 15 in 17 vozli. Težka je 400 ton in ima dve nadstropji s teraso na vrhu.

TEKST: Jurij Korenc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord