16. 2. 2022, 06:00 | Vir: STA

Plačilna kartica najbolj priljubljena plačilna metoda

Profimedia

Več kot polovica prebivalcev Slovenije je v zadnjih šestih mesecih za plačilo v fizični trgovini najpogosteje uporabila plačilno kartico. Ta je vse bolj priljubljeno plačilno sredstvo vseh generacij, kaže najnovejša raziskava podjetja Mastercard.

Poleg plačila s kartico in gotovino so sodelujoči v raziskavi v zadnjega pol leta plačevali tudi z mobilno denarnico, takojšnjim plačilom Flik, QR-kodo in prek aplikacije prodajalca, kažejo rezultati raziskave, opravljene med 15. in 22. novembrom 2021 na vzorcu 1015 odraslih različnih starostnih generacij.

"Da bi zagotovili izbiro in prilagodljivost, morajo trgovci ponuditi vrsto plačilnih rešitev, ki so enostavne in dosegljive. Digitalne valute, biometrija, brezkontaktne in QR-kode so v trendu kot nove plačilne tehnologije, saj se udobje in njihovo razumevanje povečujeta, uporaba gotovine pa se zmanjšuje," je dejal poslovni direktor Mastercard Slovenija Luka Gabrovšek.

Da je kartica izmed vseh plačilnih metod najustreznejša pri opravljanju fizičnih nakupov, je 71 odstotkov vprašanih odgovorilo zato, ker omogoča pregledno sledenje izdatkov. Poleg tega jim pripisujejo še prednosti, kot so hitrost, brezhibnost in varnost pri zaključevanju transakcije, pa tudi njena široka sprejetost pri prodajalcih.

Zaradi hitrih sprememb so potrošniki svoje navade preusmerili na kartična, brezstična plačila in tudi v spletno nakupovanje. Večina vprašanih ali 91 odstotkov je tako menila, da bi jim morala biti v fizični trgovini vedno omogočena možnost plačila s kartico, sprejetost kartičnega plačila pa jih 82 odstotkov ocenjuje kot temeljni steber digitalnega gospodarstva.

Možnost digitalnega plačila je razširjena v večjih prodajalnah, kjer jih je 59 odstotkov vprašanih poročalo, da so nakup lahko zaključili s plačilno kartico ali mobilno denarnico. Podobno velja za storitve najema nepremičnin (44 odstotkov) in nakupa avtomobilov (40 odstotkov).

Več kot polovica vprašanih je v zadnjega pol leta na fizičnih prodajnih mestih želela plačati digitalno, a ni imela te možnosti. Najpogosteje jim je bila ponujena gotovina kot edini način plačila pri storitvah samostojnih podjetnikov (66 odstotkov), taksi službah (53 odstotkov) in frizerjih (53 odstotkov). Približno 38 odstotkov vprašanih je v takšnih razmerah transakcijo vsaj enkrat opustilo.

Ob pomisleku na opustitev transakcije v primeru pomanjkanja možnosti digitalnega plačila bi jih večina transakcijo najverjetneje opustila v primerih nakupa dobrin za popravilo oz. nadgradnjo doma, avtomobilov in nakupa v večjih trgovskih centrih. Najmanjšo verjetnost za opustitev zaključka plačila je bilo zaznati pri storitvah frizerjev, kjer jih je 51 odstotkov navedlo, da bi storitev plačali tudi z gotovino.

Tudi spletni nakupi, opravljeni v zadnjih šestih mesecih, so bili najpogosteje opravljeni s plačilno kartico. Tako vprašanje kartica ali plačilo po povzetju pri spletnem nakupovanju ni več na mestu. V primeru, da je kot edina možnost spletnega naročila plačilo po povzetju, bi 55 odstotkov transakcijo najverjetneje opustilo.

Na vprašanje, ali bi jim morala biti ob zaključku spletnega plačila vedno ponujena možnost plačila s kartico, jih je 89 odstotkov odgovorilo pritrdilno. Še nekaj več jih je menilo, da bi jim morala biti v takšnih primerih poleg plačilne kartice ponujena možnost plačila tudi z ostalimi digitalnimi metodami, kot so Flik in plačilo z mobilno denarnico ali QR-kodo.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.