9. 5. 2024, 11:04 | Promocijska objava

Plesni, gledališki, športni in glasbeni spektakel Ena pesem v Cankarjevem domu

Karin Jonkers

Linhartovo dvorano Cankarjevega doma bo 21. in 22. maja zavzela dinamična produkcija priznane belgijske vizualne umetnice Miet Warlop. Spektakel Ena pesem, ki presega meje gledališča in plesa, je trening poustvarjanja iste skladbe v neskončnem ponavljanju, ki ob hkratnem izvajanju gimnastičnih gibov in koreografije preizkuša meje lastne vzdržljivosti, trme, vztrajnosti, odločnosti. Športni, plesni, gledališki in glasbeni spektakel, kot ga še ni bilo.

Plesalci plešejo in pojejo, glasbeniki igrajo in pojejo, športniki tekmujejo in pojejo, navijači navijajo ter – ja, pojejo. Nenehno vsi in vedno vsi isto pesem. Nastopajoče med izčrpavajočo vadbo navijač in skupina navdušencev izmenično spodbujajo in izžvižgavajo, medtem ko sodnik v ozadju nerazumljivo momlja. Manjše občinstvo, ki sedi pred njimi, si po vsakem nastopu premisli, navijačica jih vztrajno spodbuja, športni komentator pa komentira. 

Liki v predstavi slikovito in nazorno predstavljajo miniaturno družbo, ki v pesmi razgalja svoje želje in frustracije z vadbo rituala o slovesu in novih začetkih. 

Ena pesem je mojstrska »vaja v ponavljanju«, ki je na gostovanjih po svetu doživela veličastne kritiške odzive in stoječe ovacije. 

Belgijska vizualna umetnica Miet Warlop je delo Ena pesem, četrti del cikla Zgodovine(a) gledališča IV., ustvarila na povabilo belgijskega mestnega gledališča NT Gent in njegovega umetniškega vodje, priznanega režiserja Mila Raua.

»Izkušnja enournega poslušanja ponavljajoče se pesmi se uvršča nekje med monotono in ekstatično. Čeprav se gledalec lahko odklopi, se izvajalci ne. Dosledno vztrajajo na poti do nečesa večjega. Na koncu, ko so srajce premočene z znojem, izzvenijo vsi afekti. Samoizpoved se izkristalizira v nekaj bolj surovega, celo kvazireligioznega. Deležni so bili domala spontanih in vsesplošnih ovacij, kar je v Avignonu neobičajen pojav.«

- Broadway world

Alexander DHiet

Po Milu Rauju, Faustinu Linyekuli in Angélici Liddell je Miet Warlop četrta umetnica, ki je sprejela izziv teatra NTGent, da bi ustvarila zgodovino gledališča, kot jo zna le ona. Uprizarja lastne obsesije, s čimer nam pomaga začutiti napake in ekstaze naših pričakovanj, hkrati pa vabi k oblikovanju skupnosti. Ustvarja podobo kolektivnega srečanja, ki prepleta sedanjost, preteklost in prihodnost. 

»Silovita, a katarzična bomba (…). Sedemnajst let po delu Sportband, avtoričinem rekviemu za brata Jasperja, Ena pesem spregovori o tem, kako sledi žalosti vedno ostanejo v nas, pa tudi o tem, da se žalost – s tem, ko jo prestajamo skupaj  – preobrazi iz intimne v univerzalno, kar nam omogoči premikanje meja človeških zmožnosti.«

- Le Soir 

Alexander DHiet

Miet Warlop (1978) je belgijska vizualna umetnica, rojena v Torhoutu. Živi in ustvarja med Gentom in Brusljem. Magistrirala je iz vizualnih umetnosti na Kraljevi akademiji lepih umetnosti KASK v Gentu. Značilnost njene umetniške metode je, da se teme in motivi ponekod znova pojavijo leta pozneje: v njenem opusu je vse povezano, implicitno ali eksplicitno. Ena pesem je avtoričin razmislek o gledališču kot umetniški formi in vodi v fizični koncept, v katerem prepoznamo prvine prejšnjih produkcij: Fruits of Labor (2016), Ghost Writer and The Broken Hand Break (2018) … 

Šesta in hkrati predzadnja predstava abonmaja Veličastni v sezoni 2023/24 bo na sporedu Cankarjevega doma v torek, 21., in v sredo, 22. maja, ob 19.30 v Linhartovi dvorani.

Za nakup vstopnic kliknite tukaj.

Več o predstavi na povezavi: https://www.cd-cc.si/kultura/gledalisce-in-ples/miet-warlop-ena-pesem