Gre za zgodbo, ki je preprosto razžalostila številne, ko je prišla v javnost - in je tudi močno odmevala.
O tem dogodku, do katerega je prišlo v Pulju, smo poročali pred kratkim. Upokojenka je s platformo Halo inspektore, ki se na Hrvaškem bori za pravice potrošnikov, delila svojo izkušnjo. "Doživela sem grobo šikaniranje s strani zaposlene v Mlinarju v Puli, trgovina 516, ul. Sergijevaca 38, dne 10. 7. ob 13.45. Zakaj? Njen odgovor je bil: ‘Ker IZŽAREVATE NEGATIVNO!?!’ Stara sem. Imam 74 let. Pokojnino 500 evrov, sem bolna in imam družinske težave – tudi če bi hotela, ne morem ‘pozitivno izžarevati," je med drugim zaupala očitno prizadeta gospa (več si lahko preberete tukaj).
Ker je vedenje prodajalke v puljskem Mlinarju marsikoga razhudilo, so se pri omenjeni platformi obrnili na podjetje Mlinar in jih povprašali o tem, kako se bodo odzvali na ta dogodek. No, naknadno so objavili še odgovor, ki so ga prejeli. "Potem ko smo objavili neprijeten primer neke vrste diskriminacije starejše osebe v puljski poslovalnici Mlinar, smo prejeli tudi njihov odgovor, ki ga objavljamo v celoti: „Mlinar je seznanjen z omenjeno situacijo in je stopil v neposreden stik z omenjenim kupcem. Skrb za kupce je eno izmed temeljnih načel poslovanja Mlinarja, zato si v vsakodnevnem delu prizadevamo zagotoviti strokovno, korektno in dostopno storitev za vse kupce – brez izjeme. Z namenom zagotavljanja najvišje ravni kakovosti storitev so bile o omenjeni situaciji obveščene pristojne notranje službe, ki bodo primer obravnavale v skladu s predpisanimi postopki," so odgovorili iz Mlinarja.
Medtem so se jim oglasili tudi iz urada Varuha človekovih pravic: "Prejeli smo pritožbo gospe, ki se vam je obrnila, in bomo v skladu s svojimi pooblastili na področju preprečevanja diskriminacije izvedli preiskovalni postopek," je odgovorila varuhinja človekovih pravic Tena Šimonović Einwalter in dodala: "Na splošno – ta primer še preiskali in ga nato lahko podrobneje komentirali – prodajalci ne smejo zaradi predsodkov ali nestrpnosti, na podlagi nečije starosti ali zdravstvenega oziroma premoženjskega stanja, zavrniti storitve, ki jo sicer nudijo, saj bi to pomenilo diskriminacijo na področju dostopa do blaga in storitev."
Med drugim je še spomnila, da je diskriminacija v Republiki Hrvaški prepovedana z Zakonom o preprečevanju diskriminacije, in v nasprotju s pogostimi zmotami velja tudi za zasebni sektor, kot tudi za področje zagotavljanja blaga in storitev. Pri tem je lahko tisti, ki diskriminira, fizična oseba, na primer prodajalec/prodajalka, ali pravna oseba (če bi šlo za poslovno politiko podjetja do kupcev iz določene zakonsko opredeljene družbene skupine). Edini, ki lahko izreče kazen za diskriminacijo, je sodišče. Kazni so denarne in se lahko izrečejo tudi za starostno diskriminacijo, saj to predvideva Zakon o preprečevanju diskriminacije, pa tudi za druge osnove na podlagi drugih zakonov.
Primer upokojenke, ki je doživela zgoraj omenjeno neprijetnost (in precejšnje nelagodje) je v sosednji državi sprožil veliko nejevolje. Pristojni so se odzvali, tako kot tudi civilna družba, ki je opozorila javnost na nesprejemljivo vedenje. Očitno bo sledil tudi epilog - in tako je prav.