Nenehno "navijanje" cen osnovnih potrebščin je zdaj že vsakdanjost, pa ne samo pri nas, ampak tudi v drugih evropskih državah.
Na Hrvaškem so še posebej glasni v iniciativi Halo inspektore, ki na svojem Facebook profilu skorajda dnevno razkriva nepravilnosti trgovcev in (neupravičene) razlike v cenah znotraj Evropske unije. Tokrat so objavili povzetek, pa tudi razkrili, kako odmeven je bil pravzaprav bojkot trgovin, ki je sosednjo državo zajel februarja letos.
"Več kot dve leti opozarjamo na različne cene znotraj "enotnega trga EU", kjer isti izdelek v istem trgovskem lancu stane tudi dvakrat več kot v matični državi, iz katere trgovec prihaja (kot skrajni primer smo navedli trgovsko verigo dm, pa ne samo njo. Tu so še Lidl, Kaufland, Eurospin, Spar, Bauhaus, Ikea... ) Če pogledate nazaj, boste lahko prebrali stotine večjih in manjših objav, ki smo jih delili pod oznako #haloinspektore," so med drugim zapisali in dodali fotografijo, s katero so podkrepili svojo objavo.
Dodajajo, da je vse kulminiralo ob bojkotu, ko so hrvaški potrošniki prvič glasno rekli ne takšni praksi. Tri mesece pozneje, potem ko so ta problem - na pobudo iz Hrvaške - začeli izpostavljati tudi potrošniki iz drugih držav, bo Evropski parlament v Strasbourgu razpravljal o resoluciji, ki bi prvič naslovila pojav velikih razlik v cenah in zahtevala konkretne ukrepe Komisije.
"Izid glasovanja o tej resoluciji je trenutno negotov, saj se Unija zavzema za poenostavitev zakonodaje, ker 'menimo, da nismo dovolj konkurenčni zaradi pretirane birokratizacije'," opozarja hrvaška evroposlanka Biljana Borzan in dodaja, da bo parlament ta teden razpravljal tudi o cenah hrane, ki so med ključnimi prioritetami državljanov, o čemer so celo razpravljali tudi Švedi.
"Rast cen je v nekaterih državah dosegla 60 % ali celo več, izdatki za hrano in brezalkoholne pijače pa predstavljajo največji del družinskega proračuna… Kar je zelo žalostno, je to, da se navade, ki se spreminjajo v vzhodnem delu EU, nanašajo večinoma na osnovna živila, medtem ko se v zahodni Evropi odpovedujejo luksuzu. Tam se odrekajo razkošju, mi pa tistemu, kar je nujno za preživetje," še opozarja omenjena poslanka.
Pri iniciativi Halo inspektore pa dodajajo, da potrošniki postanejo nepremagljivi, ki pokažejo svojo moč, odločnost in ob tem še javno nastopijo. "Vsi smo potrošniki. Moč je v nas. A ko smo povezani, organizirani in glasni – postanemo nepremagljivi. Moč je v nas. In čas bo to dokazal," se še glasijo njihove besede.