Pogosto se zgodi, da so pomaranče in mandarine zapakirane v rdeče mrežice, limone pa v rumene. Morda ste pomislili, da je to zaradi praktičnosti, a (žal) gre za - trgovski trik.
Ste se kdaj vprašali, zakaj se pomaranče pogosto prodajajo v rdečih mrežastih vrečkah? To je pravzaprav prebrisan trik, ki ga uporabljajo proizvajalci in supermarketi, da prelisičijo vaša čutila in vas spodbudijo, da kupite več sadja.
Rdeča ali oranžna plastična mrežica okoli sadja ustvarja vtis, da je lupina pomaranče intenzivnejše oranžne barve, zaradi česar je videti sočnejša in privlačnejša za kupce. Če je sadje nezrelo, obarvana mrežica prikrije njegov zelenkasti odtenek in poudari oranžno, tako da je videti bolj zrelo in okusno. Na podoben način se limone pogosto pakirajo v rumene mrežaste vrečke, da bi poudarili njihovo naravno barvo. Če bi jih dali v rdeče vrečke, bi bile videti oranžne in ne tako privlačne.
To načelo temelji na t. i. "konfeti iluziji" oziroma vizualnem pojavu, pri katerem okolje močno oblikuje zaznavanje barv. V tej optični iluziji je nevtralno obarvana krogla postavljena znotraj mreže črt različnih barv. Ko so črte določene barve v ospredju, barva krogle deluje, kot da se zliva z njimi. V novi študiji je psiholog Karl R. Gegenfurtner pojasnil, kako supermarketi uporabljajo "konfeti iluzijo" s pomarančami.
"Zgodil se je čudež"
"Vsako soboto kupujem pomaranče pri svoji priljubljeni prodajalki Helgi na lokalni tržnici. Nekega dne ni imela lepih, zrelih pomaranč, kar je bilo pričakovano med nemškim poletjem. Pozneje sem se ustavil v supermarketu in zdelo se je, da imajo obilje zrelih pomaranč. Seveda sem jih kupil, priročno zapakirane v rdečo mrežo. Doma, ko sem pomaranče vzel iz mreže, se je zgodil čudež. Vsaka pomaranča, ki je bila v mreži videti čudovito obarvana, se je spremenila v ubogo, zelenkasto senco," je povedal Gegenfurtner in dodal: "Zaključujemo, da ima že sama asimilacija barv močan učinek na videz, saj zelenkasto pomarančo spremeni v čudovito oranžno. Ni dvoma, da so prodajalci sadja to že davno ugotovili. Poglejte okoli sebe v tipičnem supermarketu - zlahka opazite, da se sadje in zelenjava (npr. limone, čebula, bučke ali celo krompir) običajno pakirajo v mreže v barvi idealnega vzorca."
Preberite še:
- Mislite, da varčujete, a ta navada vas mesečno stane 300 evrov!
- Izdelek, ki ga kupujemo vsi, je po novem v zaklenjenih vitrinah (ne, to niso žgane pijače), razlog pa je jasen: trgovci tako pojasnjujejo odločitev
- Tukaj ne gre kupovati mesa, kupci so odločni: "Nočem, da mi podtaknejo odpadke!"
Karl je pojasnil, da je "konfeti iluzija" zasnovana na načelu, po katerem so naši možgani programirani, da obdelujejo periferni vid in zaznavanje barv. V bistvu nam možgani omogočajo gladko izkušnjo, ki jo lahko čim enostavneje razumemo. Naš vidni sistem naravno teži k enotnosti in gladkim prehodom. Ko se čez pomarančo namesti rdeča mrežica, možgani zlivajo sosednje barve, da poenostavijo tisto, kar vidimo. Ali ta trik res povečuje prodajo pomaranč, za zdaj še ni znano, vendar bi se raziskovalci lahko posvetili temu vprašanju.
Povzeto po portalu Mondo.rs
Novo na Metroplay: Tina Deu: “V Centru Rog na vsakem koraku srečaš zanimive ljudi!”