Zdaj smo se v nekaterih trgovskih verigah že navadili, da nakupljena živila in druge stvari preprposto zmečemo v vrečke.
Blagajničarke namreč skenirajo hitreje, kot mi lahko sproti odstranjujemo izdelke s tekočega traku. Na koncu nam pove znesek, mi ga poravnamo - in odidemo. Čeprav bi morali vzeti račun, se nam v naglici kdaj zgodi, da ga preprosto pozabimo. A ko pridemo domov, se začnemo (ko zlagamo stvari iz vrečk) spraševati, le kam je izpuhtel denar. No, zato je dobro vzeti račun, saj nas na koncu lahko vse skupaj stane preprosto - preveč.
Zaposleni nimajo nadzora
Zaposleni v supermarketih vedo, da se lahko na račune prikrade napaka, a tudi oni med delom ne morejo imeti nadzora nad vsem, še posebej, ko gre za cene. Nekatere trgovine ponujajo ogromno atriklov, kar pomeni, da zaposleni ne morejo vedeti cene za vsakega od njih. Kaj vse gre lahko narobe, je za portal Bild povedala dolgoletna blagajničarka. Kdor računa ne pregleda, lahko zlahka plača 10 ali celo 20 evrov preveč. "Ljudje slepo zaupajo, da je vse v redu – kar je velika napaka," pravi gospa, ki še kot upokojenka ob petkih in sobotah dela v eni od poslovalnic.
To je 5 najpogostejših napak na računu
1. Dvakrat skenirani artikli
Gre za klasično pomoto, izdelki se skenirajo dvakrat, ker blagajnčarka izgubi pregled nad prepolnim trakom, še posebej če stranke kupijo več enakih izdelkov. Po besedah blagajničarke se to zgodi vsaj enkrat v vsaki izmeni.
2. Zamenjava pri sadju in zelenjavi
Ste že kdaj vzeli navadna jabolka namesto bio jabolk? Takšne zamenjave se pogosto dogajajo – in vas lahko po nepotrebnem stanejo več evrov. Najpogosteje prihaja do zamenjav pri vrstah paradižnikov, čebule, grozdja, jagod ali pa ko se zelo velika pomaranča zamenja za grenivko.
3. Odprta pakiranja
Sok je pakiran po 6 steklenic skupaj, vi pa vzamete le štiri, odprete embalažo in dve pustite? Če ostanka paketa ne položite takšnega, kot je, na trak, se lahko zgodi, da blagajničarka poskenira črtno kodo na embalaži – in vam zaračuna vseh šest steklenic.
4. Sveže zapakirano meso, salame in siri
Lokalni dobavitelji, kot so mesarije, pogosto dobavljajo izdelke že zapakirane z lastno črtno kodo – za notranjo uporabo. Če trgovina nato prilepi še svojo cenovno etiketo z novo kodo, lahko pride do zmede. Včasih se zgodi, da se bio salama na računu pojavi kot popolnoma drug izdelek, ker je bil poskenirana napačna črtnna koda.
5. Kuponi za povratno embalažo
Ti so pogosti v tujini. Na vhodu v trgovino vržete prazne plastenke v avtomat, vzamete bon – in ga nekam pospravite. Na blagajni se ga ne spomnite več, zato ga ne položite na trak. Če kmalu spet nakupujete v isti trgovini, lahko bon včasih še vedno unovčite. A to v drugih poslovalnicah iste verige pogosto ne velja več.
Nasvet blagajničarke: Navadite se, da bon za povratno embalažo vedno položite skupaj z ločevalnikom blaga na blagajnipki trak. Sčasoma vam bo to prešlo v navado – in nikoli več ga ne boste pozabili. Navadite se tudi, da račun vedno preverite takoj po nakupu, po možnosti še v trgovini. To velja tudi za digitalne račune, ki jih prejmete v aplikacijo. Ko enkrat zapustite trgovino, je reklamacija običajno težja.
Odgovorni smo (tudi) mi
Pred časom smo poročali, kaj se je zgodilo gospodu, ki je v Ljubljani kupil jabolka, a pozabil na račun. "Med delovnim tednom nimam prav veliko časa za nakupe, nabavljam samo kakšne malenkosti, ki nam jih doma zmanjka. Tako je bilo tudi tokrat. V trgovino sem šel brez nakupovalnega seznama, ki si ga sicer večinoma pripravim. No, zdaj mi je žal. Vzel sem košarico in vanjo dobesedno nametal nekaj izdelkov - kruh, jogurt, mleko, jabolka in par klobas. Šel sem na blagajno in poravnal račun, ki se mi je sicer zdel malce visok, a priznam, v tistem trenutku nisem bil najbolj pozoren," je kupec nadaljeval svojo zgodbo.
Premoženje za jabolka
"Z avtom sem se odpeljal še na obisk k staršem in nato odšel domov. Ko sem začel zlagati stvari iz vrečke, sem ugotovil, da sem v trgovini pozabil račun. Čudno mi je bilo to, da sem za nakup odštel nekaj manj kot 20 evrov, kar se mi je zdelo preveč. No, ko sem malce pobliže pogledal ceno na vrečki s štirimi jabolki, sem ugotovil, da sem zanje plačal kar 6,65 evrov! Očitno je šlo na napako na trgovinski tehtnici," nam je še povedal kupec. "Aja, še sam sem v naglici naredil napako - v vrečko sem dal štiri jabolka gala, pritisnil pa sem številko, ki tehta jabolka idared."
"Naj samo še povem, da nisem jezen na trgovke v tej trgovini. V njej pogosto nakupujem in vedno so prijazne ter ustrežljive. Tudi razumem, da nehote pride do kakšnih napak. Rad bi le opozoril, da je treba vzeti račun, tudi če smo v naglici, in ga pregledati. Nisem imel ne časa ne energije, da bi jabolka nesel nazaj v trgovino in povedal, kaj se je zgodilo. Prepričan sem, da bi napako takoj odpravili. Verjetno nisem edini kupec, ki je to doživel," so besede, s katerimi je zaključil svojo zgodbo. Lahko samo še dodamo: ja, vzemite račun.