Lidl uvaja večjo posodobitev svojih samopostrežnih blagajn in testira nove kamere za zaznavanje kraj, katerih namen je zmanjšati kraje v trgovinah, poročajo britanski mediji.
Ta cenovno ugodna trgovska veriga preizkuša tehnologijo, ki zazna, kadar kupec ne skenira izdelka. Novost se trenutno testira v dveh neimenovanih trgovinah Lidla v Londonu, poroča The Grocer.
Kamere pokažejo napako
Če kupec izdelek preskoči in ga ne skenira, tehnologija zazna dogodek, ga prikaže na zaslonu blagajne, s čimer sproži intervencijo osebja, razen v primeru, da kupec napako takoj popravi. Če bo test uspešen, bi lahko Lidl to tehnologijo uvedel v vseh svojih britanskih poslovalnicah.
S to potezo se Lidl pridružuje drugim trgovcem, kot je Home Bargains, ki prav tako uvajajo ukrepe za preprečevanje tako imenovanega »preskoka skeniranja« na samopostrežnih blagajnah. Lidl v Veliki Britaniji testira rešitve podjetja SAI (Storewide Active Intelligence), v Irskem Lidlu pa uporabljajo rešitve podjetja Everseen.
Zasebnost in zaščita podatkov: brez prepoznave obrazov
V najnovejšem obvestilu o zasebnosti Lidl navaja: "Nekatere naše kamere lahko uporabljajo tehnologije za zaznavanje neskeniranih izdelkov kot del procesa blagajne. Te kamere delujejo izključno na blagajnah in samopostrežnih blagajnah." Dodajajo še: "Vsaka tehnologija za zaznavanje neskeniranih izdelkov, ki se uporablja na blagajnah, služi le za prepoznavanje izdelkov, ki niso bili skenirani, za preprečevanje izgube zaloge in vedno vključuje človeški nadzor. Vsi obrazi, posneti s temi kamerami, so zazankani (pixelated), in **ni uporabljene nobene tehnologije za prepoznavanje obrazov", poroča portal MyLondon. Lidl je potrdil, da trenutno ni načrtov za širšo uvedbo tehnologije.
Od uvedbe samopostrežnih blagajn leta 2017 Lidl na zaslonih prikazuje opozorilna sporočila na višini oči, ki kupce opomnijo, naj preverijo, ali so vse izdelke skenirali. Podobno je Tesco pred kratkim uvedel "VAR-podobne ponovitve" na svojih samopostrežnih blagajnah. Gre za strategijo, ki jo že uspešno uporabljajo tudi drugi trgovci, kot je Sainsbury’s, kjer se je po uvedbi te tehnologije zmanjšalo število tatvin.
Statistika kaže, da so leta 2024 policiji po poročanju britanskih medijev prijavili 516.971 primerov kraj, kar je znatno več kot 429.873 leto prej. Kljub porastu pa ostaja dobavitelj Lidlove tehnologije neimenovan, večina primerov pa se zaključi brez ugotovljenega osumljenca. Tom Ironside iz britanskega trgovinskega združenja je poudaril, da trgovinski kriminal podjetja vsako leto stane kar 2 milijardi funtov (približno 2,34 milijarde evrov).
Povzeto po: portal Glasgow Live