Pri Sparu jim je uspelo nekaj, za kar so si dolgo prizadevali: kupci bodo še kako zadovoljni!

9. 7. 2025, 21:00 | Uredništvo
Pri Sparu jim je uspelo nekaj, za kar so si dolgo prizadevali: kupci bodo še kako zadovoljni! (foto: Spar Slovenija)
Spar Slovenija

Jasno je, da se trgovske verige morajo prilagajati, da bi obdržale svoje kupce in še povečale tržni delež.

In to je, kot poročajo tuji mediji, Sparu očitno uspelo, saj počasi zmaguje v boju za turiste na jugu Gran Canarie, pred Aldijem in Lidlom. Vsako leto Gran Canario namreč obišče več kot 4,8 milijona turistov, pri čemer je skoraj 70 % teh obiskovalcev skoncentriranih na jugu otoka. V tem kontekstu je Spar Gran Canaria utrdil svoje vodstvo pri prilagajanju turističnim kupcem, saj je presegel nacionalne verige, ki delujejo z bolj poenotenimi poslovnimi modeli.

Povečali so svojo prisotnost

Medtem ko se nacionalni trgovci osredotočajo na velike trgovske formate in toge delovne čase, je Spar povečal svojo prisotnost na turističnih območjih ter dosegel pokritost, ki mu omogoča zajeti velik delež trga, ki predstavlja več kot 60 % turistične porabe za hrano zunaj hotelov. Ta strategija je pripeljala do tega, da se več kot 40 % tujih turistov odloča za redno nakupovanje prav v Sparu. "Turisti, ki na Gran Canarii bivajo dlje časa, v povprečju porabijo med 30 in 50 evri na teden za nakupe v supermarketih," pravi strokovnjak za maloprodajo z dolgoletnimi izkušnjami v turističnem sektorju. "Posebej cenijo mednarodne izdelke, sveže pripravljeno sadje in zdrave možnosti – vidike, pri katerih je bil Spar pionir."

Omejen vpliv Lidla in Aldija

Lidl in Aldi sta na otokih sicer zrasla in okrepila svojo ponudbo v urbanih območjih, toda njun vpliv na turistični trg ostaja omejen. Povprečna poraba na turista v supermarketih znaša več kot 180 evrov za 10-dnevno bivanje, a pomanjkanje večjezičnega osebja in omejena prisotnost prepoznavnih mednarodnih blagovnih znamk omejujeta njihov doseg med obiskovalci.

Tedenski horoskop (14.–20. 7.): Kdo mora paziti, komu pa se nasmiha sreča

Spar pa je medtem sklenil partnerstva z več kot 150 kanarskimi proizvajalci za promocijo lokalnih izdelkov, kot so siri z zaščiteno označbo porekla (ZOP), regionalna vina in obrtniški pekovski izdelki. Njihova gurmanska linija je v zadnjem letu povečala prodajo za 23 %. Ta zavezanost lokalnim proizvodom ne privablja le turistov, temveč tudi krepi zvestobo med domačini, ki predstavljajo približno 35 % potrošnje v teh trgovinah.

Med letoma 2023 in 2025 je Spar odprl več trgovin na strateških lokacijah na jugu otoka, s čimer je svoj letni promet na Gran Canarii povečal na več kot 385 milijonov evrov. Povprečni turist na jugu Gran Canarie ostane več kot 8,5 dni, več kot 60 % pa jih redno nakupuje v supermarketih. 

Spar odpoklical priljubljeni izdelek: obstaja možnost okužbe z mikroorganizmi

Novo na Metroplay:  "To je magija, stvar oživi" | N1 podkast s Suzano Lovec