Prodajalka se sprašuje tole, ni ji jasno, zakaj kupci ne naredijo nečesa, kar se ji zdi preprosto samoumevno

7. 5. 2025, 20:02 | Uredništvo
Blagajničarka (foto: Profimedia)
Blagajničarka
Profimedia

Delo trgovcev ni enostavno, saj imajo opravka z različnimi ljudmi.

V zadnjem času se zdi, da so trgovci še posebej "na udaru", saj se kupci pogosto hudujejo na njih - zaradi cen, zaradi prepočasne strežbe ... in še kaj bi se našlo. Zdi se, da vse mirno prenašajo, a na forumih je mogoče najti tudi njihove nejevoljne zapise. Tako se je neka prodajalka na hrvaškem Redditu spraševala, kaj se je zgodilo z ljudmi.

"Trenutno sem v službi (delam kot prodajalka v eni manjši trgovinici z izdelki) v nakupovalnem centru, in nikakor ne morem razumeti, zakaj kupci ne znajo reči "Dober dan". Je to res tako težko? Tukaj sem že 3 leta, pred tem pa sem 2 leti delala kot natakarica, odkar sem končala srednjo šolo. Že takrat je bilo nekaj takih, ki so bili "nad" tem, da bi pozdravili, ampak to v trgovini… ne vem… ali sem jaz nora, ker me to tako moti, ali kaj? Moji starši so me učili, da kjerkoli pridem, rečem "Dober dan" in "Nasvidenje", ampak 90 % ljudi, ki pride v trgovino, za to očitno še nikoli ni slišalo. Kultura – 0 točk. In potem še tisti, ki pridejo noter s "samo bom malo pogledal". V redu, vse okej, ne bom ti skočila iz paštete in te prepričevala, da kaj kupiš, ampak bilo bi lepo, če bi dodal/a "Dober dan, samo bom malo pogledal", ali pa vsaj hej, dan, pozdrav – karkoli… Res ne vem več… In potem še tisti, ki se obrnejo name kar z "ti". Ja, sem mlada, ampak nismo skupaj pasli ovc. Jaz sem se pri 16-ih letih, ko sem med poletnimi počitnicami delala, obračala na sodelavke, ki so imele 27 let, z "vi". In potem pride en kmet v Gant majici in reče: "Daj mi…" – kaj naj ti dam? Nekateri pravijo, da so mladi taki in taki, a prav tisti 40+ se obnašajo, kot da so padli z Marsa. Vsakega kupca pozdravim z "Dober dan" ali "Dober večer", je zapisala prodajalka.

Zasto ljudi ne znaju rec dobar dan kada ulaze u ducane itd...?
byu/Substantial-Pea-6900 inaskcroatia

Ob tej temi so se takoj zvrstili številni komentarji, v katerih so uporabniki podali svoje mnenje oziroma opisali različne izkušnje. Večinoma so ugotavljali, da ne škodi, če smo prijazni. "Dober dan, mlada dama, preprosto smo takšna družba – oziroma postajamo vedno bolj taka. Na primer, jaz delam v Avstriji in kadar koli jem na delu, mi ljudje (ki jih sploh ne poznam) rečejo Mahlzeit, kar v bistvu pomeni dober tek. Medtem pa pri nas na delu tega ne slišiš – pa naj te poznajo ali ne. Mogoče ti zaželijo dober tek samo sodelavci, s katerimi neposredno delaš – ali pa imam jaz pač tako izkušnjo, da tega nisem nikoli doživel. Kar pa se tiče "dober dan", ko nekdo vstopi v trgovino – to pove več o njih kot o tebi, in nima smisla, da se s tem sekiraš. Ti lepo pozdravljaj naprej in bodi zgled (mlajšim?), in če te kdo noče pozdraviti nazaj – potem tak človek ni vreden omembe."

Neka gospa je zapisala, da nikoli ne bo pozabila enega dogodka. "Bila sem na blagajni v Kauflandu in blagajničarke nihče ni pozdravil, medem ko je ona pozdravila vsakega kupca. Ko sem prišla na vrsto, sem jo prva pozdravila. Gospa pa je bila že malce nejevoljna in mi je odgovorila: "Dober dan tudi vam! Bolj naglas in ponosno, da so vsi slšali."

Nekateri pa se s temi mnenji niso strinjali. "Če gre za kakšno manjšo trgovino ali trgovinico na vasi, se povsem strinjam – kulturno je, da pozdraviš prodajalca/prodajalko, če vstopiš, še posebej če se takoj vidite in je kraj majhen. Ampak nikoli mi ni padlo na pamet, da bi kogarkoli od zaposlenih pozdravljal, če grem v kakšno večjo trgovino. Če misliš na blagajno, potem je res nesramno, če ljudje tam samo molčijo in gredo naprej brez besede.Okej, če oni meni rečejo "dober dan", je logično, da bom odgovoril, ampak da bi sam hodil okoli in vsakemu rekel "dober dan" ali "kako ste" – zakaj bi to sploh počel? Prišel sem v trgovino, da si vzamem nekaj, kar potrebujem," je zapisal eden od uporabnikov.

V današnjih časih hitrega življenjskega ritma se zdi, da malce pozabljamo na osnove - ne bomo rekli lepega, temveč prijaznega - vedenja. To nas res nič ne stane, ljudem, ki nam strežejo, pa lahko prijazen nasmeh v kombinaciji z lepo besedo polepša delovni dan. Zakaj torej ne bi pozdravili blagajničarke?

Britanska turistka redno obiskuje Slovenijo, a opozarja na težavo: pretiravanje ali upravičena skrb?