Ne bi si predstavljali, da je nekaj takega sploh mogoče - a očitno je.
Hrvaška platforma za zaščito potrošnikov Halo, inspektore je preko svojega Facebook profila vnovič opozorila javnost z objavo o izdelkih, ki jih pogosto kupujemo in uživamo. In tokrat zadeva ni niti malo nedolžna. Razkrili so, da se v trgovini Plodine prodaja riba 16 dni po izteku roka uporabe.
"Glej, glej - pravi reklama. Poln zadetek, kriči napis v Plodinah na policah s hladno dimljenim atlantskim lososom Selection, 100 gramov, poreklom iz Litve. In vse bi bilo v redu, če na deklaraciji ne bi pisalo ‘Porabiti do’, v tem primeru do 11. 10. 2025. To pomeni, da so Plodine potrošnikom na otoku Hvaru, natančneje v Jelsi, ‘ponudile’ ribo, ki se ni smela več prodajati po 11. tem mesecu," so zapisali na svojem Facebook profilu.
Dodali so še: "Oznaka ‘Uporabiti do’ se običajno uporablja na embalaži izdelkov – zlasti pri zdravilih, kozmetiki ali živilih – in označuje končni datum, do katerega se izdelek šteje za stabilen in varen za uporabo. Evropska agencija za varnost hrane (EFSA) pojasnjuje, da se oznaka ‘uporabiti do’ nanaša na varnost živila, torej označuje datum, do katerega je hrano še mogoče zaužiti. Po tem datumu pa je ne smejo več uživati, ne glede na to, ali se njen videz ali vonj nista spremenila."
Tako pravijo tudi na Hrvaški agenciji za kmetijstvo in hrano (HAPIH): živilo z oznako ‘Uporabiti do’ se lahko uporablja le do datuma, navedenega na embalaži, po tem datumu pa proizvajalec ne jamči več za varnost izdelka in obstaja možnost, da potrošniku povzroči zdravstvene težave, tudi če ni spremenilo videza, barve, vonja ali teksture. A zdi se, da v omenjeni trgovini to nekako ni pomembno. "Vse je v redu, dokler se ne zgodi. Potem pa bo prepozno. Plodine, primera nismo prijavili Državnemu inšpektoratu, ker želimo verjeti, da je šlo za nenamerno napako. Ali se morda motimo? Videli bomo že danes, ko se bodo potrošniki vrnili - z reklamacijo," so še dodali.
Preberite še:
- "To podtikate svojim kupcem?!," so ogorčeno vprašali trgovca, ki je na police postavil nekaj, kar ne bi smelo biti na njih
- Hrvati svarijo Slovence: "Oči na peclje in bodite previdni, ko se odpravite v to trgovino"
- Hrvat znorel po nakupovanju v tej trgovski verigi, razlog pa je še kako utemeljen (tudi vam bi dvignilo pritisk)
Pod objavo so se pojavili številni jezni in razočarani komentarji: "Očitno mislijo, da so turisti odšli, pa bo to šlo mimo… pri domačih," "Dokler ne pade prva milijonska kazen, od spremembe vedenja in odgovornosti ne bo nič," so sporočali komentatorji. Nekateri so se spraševali, kaj počnejo pristojni: "Kje so nadzori, inšpekcije v tej državi? Spijo?," se je tako razburil eden od njihovih sledilcev. No, vsekakor je jasno, da je zaupanje potrošnikov v varnost živil zelo nizko, tako kot v delovanje pristojnih inštitucij, ki bi se morale hitro odzvati na take neljube dogodke.
 
                
             
                            