Še en trgovski trik, na katerega kupci niti ne pomislijo, bodite pozorni na to, ko stojite pred policami

3. 7. 2025, 19:00 | Uredništvo
Še en trgovski trik, na katerega kupci niti ne pomislijo, bodite pozorni na to, ko stojite pred policami (foto: Profimedia)
Profimedia

Med inflacijo je povsem normalno, da potrošniki posegajo po alternativah in poskušajo prihraniti kakšen evro.

Zato ne čudi dejstvo, da so že vrsto let priljubljene blagovne znamke znanih trgovskih verig, gre za tako imenovane "private label." Kot ocenjuje Zveza proizvajalcev trgovskih znamk  (Private Label Manufacturers Association) se je  prodaja izdelkov trgovskih blagovnih znamk v ZDA lani povečala za skoraj 4 %, poroča portal CNBC. K temu pa ne prispeva samo cena, saj se je izkazalo, da veliko kupcev več ne loči izdelkov znanih blagovnih znamk od trgovskih.

Po podatkih raziskave First Insight je 71 % potrošnikov menilo, da vedo, kdaj kupujejo trgovsko blagovno znamko. A ko jim je podjetje za raziskave trga pokazalo trgovske in originalne izdelke enega ob drugem, jih je 72 % napačno prepoznalo trgovsko različico. “Podjetja so zelo prefinjena v svojem trženju,” je povedal Greg Petro, izvršni direktor First Insight. “Zavedeni so ne le potrošniki, ampak tudi strokovnjaki.”

Kot menijo strokovnjaki, je bilo vse skupaj načrtno. Veliko trgovcev z živili uporablja sodobno oblikovanje embalaže, da bi svoje blagovne znamke prikazali kot enakovredne ali celo boljše - in to po boljši ceni, pravi Bruce Myers, profesor oblikovanja embalaže na Inštitutu za tehnologijo v Rochestru (RIT). Dodal je tudi, da se je v zadnjih letih bistveno izboljšala kakovost tiska embalaže.To je velik premik v primerjavi s prejšnjimi desetletji, ko so supermarketi uporabljali ceneno embalažo in minimalistično oblikovanje, da bi sporočili: “Prihranek prenašamo na vas,” je za CNBC pojasnil Myers. 

Vodna fontana v središču Ljubljane: namesto kovinske ograje zdaj betonske ovire (VIDEO)

Isti izdelek, druga embalaža

Nekatere znane blagovne znamke in trgovske znamke uporabljajo iste proizvajalce za določene izdelke. To pomeni, da so lahko vsebina piškotov, testenin ali sokov identične – razlika je v tem, da morajo proizvajalci kot Nabisco ali General Mills vlagati veliko v oglaševanje in police v trgovinah, medtem ko trgovci, kot sta Aldi ali Costco teh stroškov nimajo.

Počasi pa je konec časov, ko je bila trgovska embalaža videti nekoliko ceneno. Zdaj je pogosto moderna, sofisticirana — in včasih celo predmet tožb. Tako je Mondelēz International pred kratkim vložil tožbo proti Aldiju (več o tem si lahko preberete tukaj), saj naj bi ta z embalažo svojih trgovskih izdelkov posnemal izdelke, kot so Oreo, Wheat Thins, Nilla Wafers in krekerji Ritz. 

Večje zaupanje v trgovske znamke

V drugih primerih pa tudi trgovske znamke, ki ne posnemajo znanih konkurentov, še vedno vzbudijo dovolj zanimanja pri potrošnikih – zaradi svoje lastne vrednosti, tako da zvestoba znanim blagovnim znamkam počasi upada. V raziskavi First Insight je 47 % kupcev priznalo, da so trgovsko različico preizkusili zato, ker je bila "duplikat" znane blagovne znamke, 84 % vprašanih pa je dejalo, da zaupajo kakovosti trgovskih izdelkov enako ali celo bolj kot znanim znamkam.

Med vrhuncem inflacije po pandemiji so veliki proizvajalci, kot je Procter & Gamble, dvignili cene. Zaradi višjih stroškov so računali, da bodo kupci zvesto ostali pri svojih izdelkih – in mnogi premožnejši potrošniki so to tudi storili. A zdaj se to počasi spreminja, saj kupci znova postavljajo vrednost na prvo mesto.

Povzeto po: CNBC.com

Cena piva v teh hrvaških trgovinah razburja tako domačine kot goste: podražitev je naravnost brutalna!