29. 9. 2022, 10:33 | Vir: STA

Ali so otroci na slovenskih cestah dovolj varni? Imamo odgovor

Bobo

Ali v naši državi dovolj poskrbimo za varnost otrok v prometu? Tako so pokazali rezultati raziskave ...

Evropski svet za varnost v prometu je objavil novo poročilo Zmanjševanje števila smrtnih žrtev med otroki na evropskih cestah v obdobju 2011-2021. Poročilo uvršča Slovenijo med najvarnejše na področju prometne varnosti otrok do 14. leta in izpostavlja, da je v Sloveniji leta 2011 umrlo šest otrok, leta 2021 trije, v letu 2018 pa niti eden.

Poleg Slovenije samo še na Norveškem, Švedskem, Slovaškem in v Estoniji število umrlih otrok v prometu vsako posamezno leto v zadnjih desetih letih (2011-2021) ni nikdar preseglo deset žrtev. Države z dobrimi trendi na področju prometne varnosti otrok imajo tudi dobro prometno varnost, s celostnimi in vključujočimi pristopi za vse deležnike, še navaja poročilo.

Krepko pod povprečjem Evropske unije

Povprečen upad števila smrtnih žrtev med otroki (0-14 let) v prometu je v obdobju 2011-2021 v Sloveniji krepko pod povprečjem Evropske unije, kar nas uvršča v sam vrh najboljših držav, v družbo Avstrije, Belgije in Litve. V Sloveniji znaša upad dobrih deset odstotkov, v povprečju Evropske unije 27 pa je upad 5-odstoten.

Je dobro poskrbljeno za varnost v prometu?

V zadnjih desetih letih je v prometnih nesrečah v Evropski uniji umrlo več kot 6000 otrok, starih do 14 let. Polovica umrlih otrok je bila potnikov v vozilu, tretjina je bila pešcev, 11 odstotkov je bilo kolesarjev.

Med približno 40 priporočili nacionalnim vladam in Evropski uniji, Evropski svet za varnost v prometu poziva k ukrepom za varne kolesarske poti in pešpoti do šol. Kot izpostavlja, bi morale biti omejitve hitrosti na cestah v okolici vrtcev in šol 30 kilometrov na uro.

Bobo

Čeprav so podatki o pravilni uporabi otroških sedežev v avtomobilih omejeni, so študije pokazale, da je njihova nepravilna uporaba v Evropski uniji še vedno velik problem. Od 1. septembra 2024 bodo lahko na trgu Evropske unije v prodaji samo otroški sedeži, ki ustrezajo novemu standardu UN R129. Ti sedeži so po zasnovi varnejši in jih je mogoče opremiti le s sistemom ISOFIX, kar zmanjša tveganje za nepravilno namestitev.

Projekt Pasavček

Agencija za varnost prometa na področju varnosti otrok že 18. leto izvaja projekt Pasavček, ki vsako leto podira rekorde v številu sodelujočih. Rezultati projekta se kažejo tako v znanju in informiranosti otrok in staršev, prav tako pa so v času izvajanja projekta izredno povečali povprečno pripetost otrok med vožnjo, s 54 odstotkov v letu 2005 na več kot 94 odstotkov pri zadnjem opazovanju.

Profimedia

Še vedno pa je pripetost prenizka na kratkih razdaljah, znotraj naselij in pri nižjih hitrostih. Za otroke vseh starosti agencija izvaja izobraževanja, delavnice in praktična usposabljanja, z namenom, da bi bili kar najbolj pripravljeni za varno samostojno sodelovanje v prometu.

Najnižja priporočena starost za vožnjo

Evropski svet za varnost v prometu še opozarja, da 16 evropskih držav otrokom dovoljuje vožnjo z mopedom pri 14. ali 15. letu, kljub v Evropski uniji priporočeni najnižji starosti 16 let.

Po njihovem mnenju najnižje priporočene starosti za vožnjo v Evropski uniji ne bi smeli znižati za nobeno kategorijo vozil, so dodali iz agencije za varnost prometa.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.