28. 11. 2022, 18:45 | Vir: STA

Brisanje napotnic: na koga s prstom kaže NIJZ?

Profimedia

Zaradi napake je s čakalnih seznamov še vedno dnevno neupravičeno izbrisanih nekaj deset terminov bolnikov, ki čakajo na pregled ali poseg. Pojasnilo je precej nenavadno.

Po poročanju Radia Slovenija, izbris terminov zdravstvenih storitev s čakalnih seznamov povzroča sistemska napaka, ki da jo NIJZ še ni uspel odpraviti. A na NIJZ pojasnjujejo, da ne gre za sistemsko napako v centralnem informacijskem sistemu. "Izbrisani termini zdravstvenih storitev niso bili izbrisani zaradi napake v centralnem sistemu eNaročanja, pač pa zaradi napak pri izvajalcih, poudarjajo.

Tamino Petelinšek/STA

Oškodovanih vsaj 5977 oseb

Na ministrstvu za zdravje so z oktobrom znova vzpostavili med epidemijo covida-19 ustavljeno storitev brisanja terminov zdravstvenih storitev s čakalnih seznamov, ki se jih bolniki niso udeležili in se za odsotnost niso opravičili. Pri tem pa je bilo oškodovanih vsaj 5977 oseb, ki se zaradi prenaročanja ali trajne napotnice, na katere je vezanih več terminov, "pregleda v prihodnosti" tako še niso mogli udeležiti.

V skladu z zakonom o pacientovih pravicah napotnic se napotnica zaključi, termini zdravstvenih storitev pa odpovejo, če bolnik na termin ne pride in ga ne odpove.

Bolnik se lahko na čakalni seznam za zdravstveno storitev pri izvajalcu zdravstvene dejavnosti znova uvrsti šele po poteku treh mesecev od termina, na katerem je bil neopravičeno odsoten. Razen v primeru, če izvajalec presodi, da taka omejitev ogroža zdravstveno stanje bolnika, so pojasnili na NIJZ.

Tina Kosec/Bobo

Na voljo so tri možnosti

Ob tem poudarjajo, da je odgovornost izvajalcev zdravstvene dejavnosti, da ustrezno zaključujejo termine. Na voljo so tri možnosti: bolnik se je oglasil na termin, ki se označi kot izveden, bolnik se je pravočasno opravičil, pri čemer se termin odpove z razlogom za odpoved, v primeru opravičene odpovedi pa se lahko bolniku dodeli nov termin.

"Če izvajalec izvede enega od teh treh ukrepov, ne bo prišlo do odpovedi termina in zaključevanja napotnice s strani centralnega sistema eNaročanja," pojasnjujejo.

Odpoved nerealiziranih terminov, na katere se bolnik ni oglasil in se po 30 dneh za odsotnost ni opravičil, zaključevanje pripadajočih napotnic in odpoved preostalih terminov na napotnici se v skladu z zakonodajo in na zahtevo ministrstva za zdravje izvaja še naprej, so še sporočili z NIJZ.

Bor Slana/Bobo

Koliko dodatnih terminov je bilo izbrisanih od opozorila o problematiki?

Na NIJZ odgovarjajo, da o točnih dnevnih številkah ne morejo govoriti. Število odpovedanih naročil in zaključenih napotnic je namreč odvisno od ažurnosti čakalnih seznamov pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti. "Idealno bi bilo, da teh odpovedi sploh ne bi bilo in bi bila ta številka enaka nič," so poudarili.

Večina izvajalcev je težave po navedbah inštituta že odpravila in imajo svoje podatke o čakajočih bolnikih urejene.

Pri tem so jim na NIJZ pomagali z analizami odpovedanih naročil in zaključenih napotnic, pomagali so jim tudi njihovi ponudniki informacijskih rešitev. Številni izvajalci težav ob vklopu sistema brisanja neporabljenih terminov niso imeli, saj že ves čas zgledno vodijo svoje čakalne knjige, so dodali.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord