J. Z. | 3. 10. 2022, 15:01
Iskrene in preproste želje najmlajših po dveh koronskih letih: "Želimo si le, da bi odrasli ... "
Srednješolec Vid Žveglič, ki je predsedujoči Otroškem parlamentu, nam je zaupal, s kakšnimi stiskami se soočajo njegovi sovrstniki ob vrnitvi v šolske klopi. In povedal, kaj lahko storijo starejši, da bi jim polepšali življenje.
Predsednik Otroškega parlamenta Vid Žveglič je za Metropolitan spregovoril ob začetku letošnjega Tedna otroka, ki poteka v organizaciji Zveze prijateljev mladine Slovenije. Povedal nam je, da sta bili zadnji dve leti in pol za najmlajše zelo težki, saj se zaradi omejitev in zaprtih šol niso smeli veliko družiti v živo.
"Zato smo se s prijatelji in sošolci večinoma družili kar prek različnih družbenih omrežij. To pa je bila tudi težava, saj nekateri nimajo vse potrebne računalniške opreme, zato so se stiske med tistimi, ki že tako prihajajo iz socialno najbolj ogroženih družin, pogosto še povečale."
Težave pri navezovanju stikov in prijateljstev
To pa se mladim pozna še danes, saj imajo, kot ugotavlja dijak, težave pri navezovanju novih stikov in prijateljtev. Gre za zelo pomembno veščino, ki ni pomembna le v mladih letih, temveč jim bo prav prišla tudi v kasnejših letih, ko bodo odrastli. "Ker je šolanje potekalo od doma, si spoznal manj ljudi, če pa si jih, si jih prek spleta, kar je lahko tudi nevarno," je spomnil dijak, ki že nekaj let opozarja na te težave mladih, saj od petega razreda sodeluje pri Otroškem parlamentu.
Letošnja osrednja tema Tedna otroka, ki bo potekal do 9. oktobra, je "Skupaj se imamo dobro". Tema je protiutež zadnjima dvema "koronskima" letoma in prinaša pozitivno sporočilo. Poseben poudarek je namenjen medsebojnim odnosom, prijateljstvu, sodelovanju, skupnim dogodivščinam.
Mladi so se v času epidemije srečevali predvsem prek različnih platform na internetu, kjer je potekal tudi pouk, letošnje šolsko leto pa so začeli v učilnicah, brez ukrepov. Predsednik Otroškega parlamenta je septembra odšel v prvi letnik Gimnazije Slovenske Konjice. Pravi, da zaradi učenja na daljavo in s tem povezanimi težavami pri sebi opaža manjše luknje v znanju, ki jih bo treba odpraviti. In kako na to gledajo učitelji? "Nekateri učitelji imajo za razumevanje, spet drugi pa ne. Odvisno od človeka. Sicer z ocenjevanjem še nismo začeli, ko pa se bo, pa bo kar pestro," je ocenil.
Vid Žveglič je vsem odraslim, ki so se udeležili posveta ob začetku Tedna otroka položil na srce, da ne pozabijo, da "tudi mladi nekaj vedo". Želi si, da bi starejši mladim pogosteje prisluhnili, pustili, da povedo svoje mnenje in ga tudi upoštevajo. Tudi pri odnosih s sošolci in prijatelji najbolj spoštuje to, da znajo poslušati in prisluhniti človeku. "To se mi zdi zdelo pomembno. Tako imam občutek, da sem spoštovan in enakovreden sogovorniku," je dodal.
Njegovim besedam pritrjujejo tudi podatki TOM telefona, ki kažejo, da je pristno prijateljstvo nekaj, po čemer mladi najbolj hrepenijo, da se imajo dobro s sovrstnikom, ki mu lahko zaupajo, zato se Teden otroka tokrat osredotoča na pomen povezanosti, druženja, prijateljstev, pogovarjanja v živo, skupnih dogodivščin, sproščenosti in zabave.
TOM je telefon za otroke in mladostnike, ki deluje v okviru Zveze prijateljev mladine Slovenije. Na brezplačni telefonski številki 116 111 lahko svetovalcem zaupajo svoje težave ali jih prosijo za nasvet in dodatne informacije. Anonimnost in zaupnost pogovora in klicateljev sta zagotovljeni.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del