Razkrita osupljiva resnica o Kinder jajčku, ki je desetletja ostala skrita: zdaj je jasno, zakaj so nam vse to skrivali

14. 10. 2025, 18:30 | E. Č.

Malo kdo bi pomislil, da se za nedolžnim Kinder jajcem skriva zgodba, ki razkriva veliko več, kot le sladko presenečenje.

Nemška televizija ZDF je v svoji raziskovalni oddaji razkrila presenetljive podrobnosti o slavnih čokoladnih jajcih s presenečenjem, ki jih že več kot pol stoletja prodajajo v pravzaprav vseh trgovinah - tudi pri nas v Sloveniji. Kot so razkrili, je ena najbolj priljubljenih slaščic na svetu precej manj nedolžna, kot se zdi na prvi pogled.

V oddaji Besseresser je strokovnjak za prehrano Sebastian Lege podrobno analiziral izdelek podjetja Ferrero, ki proizvaja znamenita Kinder jajčka. Njegova ugotovitev je bila jasna. Čokoladno jajce, težko komaj 20 gramov, je več kot polovico sestavljeno iz sladkorja, medtem ko plastična kapsula z igračo v notranjosti predstavlja najcenejši del izdelka.

"Gre za popolno kombinacijo poceni plastike in tankega sloja čokolade, ki je zavita v privlačno embalažo in namenjena predvsem otrokom," je pojasnil Lege.

ZDF je v dokumentarni seriji razkril, da proizvajalci ciljno uporabljajo priljubljene risane junake, živahne barve in čustveno privlačne motive, da bi pritegnili najmlajše kupce. Tako se otroci k izdelku vračajo vedno znova, kar starše pogosto postavi pred dejstvo: sladkor in plastika, zapakirana v domiselno marketinško zgodbo.

Mesto, ki so ga domačini razglasili za najsrečnejšega na svetu
Razkrita osupljiva resnica o Kinder jajčku, ki je desetletja ostala skrita: zdaj je jasno, zakaj so nam vse to skrivali
Profimedia

A razkritje ima tudi resnejšo plat. Po navedbah ZDF in strokovnjakov bi lahko dolgotrajno uživanje tako sladkih izdelkov negativno vplivalo na zdravje otrok, saj industrija kljub številnim opozorilom vztraja pri visoki vsebnosti sladkorja, ne da bi resno naslovila posledice.

Ferrero sicer ni edini proizvajalec, ki uporablja tovrstne trike. Podobne prijeme trženja so v ZDF-jevi oddaji pripisali tudi drugim proizvajalcem otroških sladkarij, ki s kombinacijo svetlih barv, daril in sladkega okusa gradijo na zasvojenosti najmlajših kupcev. ZDF-jev prispevek zato odpira pomembno vprašanje: koliko je pri “presenečenjih” sploh še prostora za nedolžnost. In koliko za marketinški nadzor nad našimi nakupnimi navadami?

Gradbinci obnavljali cerkev, ko se je zrušil zid: ob grozljivi najdbi jim je zaledenela kri v žilah