Ljubljančan nezadovoljen z razporeditvijo avtobusnih linij, predlaga nekaj povsem preprostega: "A je možno, da se tega še niso spomnili?"

7. 12. 2025, 08:00 | Uredništvo
Ljubljančan nezadovoljen z razporeditvijo avtobusnih linij, predlaga nekaj povsem preprostega: "A je možno, da se tega še niso spomnili?" (foto: Žiga Živulović jr./BOBO)
Žiga Živulović jr./BOBO

S tem bi omogočili hiter transport z enega konca Ljubljane na drugega, je prepričan. 

Že ptički na vejah čivkajo, da Ljubljančani niso zadovoljni s povezljivostjo linij Ljubljanskega potniškega prometa (pogostost voženj in zamude bomo tokrat pustili ob strani). Nekateri predeli Ljubljane so med seboj povezani le z obveznimi prestopi ali daljšimi obvozi okoli mestnega središča, o čemer smo poročali že večkrat. 

Predlogi in pritožbe, povezane s tem, se redno pojavljajo na forumih platformi Pobude meščanov. Tokrat je tematiko nekdo načel na Redditu, sprašuje pa se, zakaj Ljubljana še nima avtobusne linije, ki bi ves čas vozila po obvoznici. 

"S tem bi lepo povezali vse "krake" linij in omogočili hiter transport z enega konca Ljubljane na drugega, ne da bi v centru nastala dodatna gneča," je prepričan. 

"Cel krog po obvoznici je brez prometa 20 min, 30km. Koliko postaj bi potrebovali? 10-15? Pa recimo, da je na vsaki postaji bus cca. 2-3 min, to je približno ena ura, da prideš cel krog naokoli z busom? S tem bi se izognili situacijam, ko je recimo treba po dogodku v Stožicah iti v center in potem iz centra zapraviti dodatnih 40 min do recimo Broda. Namesto tega bi šel na avtobus na Tomačevem, se zapeljal do Aleje in tam prestopil na drug bus, pa si doma v največ 20 minutah namesto ene ure in še več. A je tukaj kak drug pameten razlog, zakaj se tega še niso spomnili?"

Raziskava: mačke bolj mijavkajo na moške kot na ženske. Verjetno so "krivi" moški

Morda vas zanima tudi:

S predlogi je potrebno vztrajati 

Ljubljančani v razpravi so ugibali, da je razlog, da se to še ni zgodilo, verjetno ta, da trenutni avtobusi s stojišči ne smejo voziti po obvoznici, kjer je hitrost najmanj 90 kilometrov na uro. 

"Okej, ampak kaj je tu težava? Kupiti oz. predelati obstoječe avtobuse v take, ki pač nimajo stojišč ampak sedišča z varnostnimi pasovi? Nisem strokovnjak za homologacije, ampak potencialno bi z ukinitvijo stojišč lahko dodali še ekstra sedišča in tako povišali kapaciteto," se ni dal avtor objave. Nenazadnje že obstajajo tovrstni avtobusi, denimo linija 60. 

A posebno zanimiva je razprava postala, ko se je vključil mestni svetnik stranke Pirati, ki je, kot trdi, predlagal krožno linijo že na začetku tega mandata, ko je postalo jasno, da bodo dela na železniški postaji "zamašila" Dunajsko.

"LPP in Oddelek za promet sta moj predlog obravnavala skorajda kot žalitev. Njihov zavrnilni odgovor je bil spisan defenzivno, v slogu: Promet se iz leta v leto izboljšuje, trudimo se izboljšati obstoječe linije," je dejal in dodal, da je že samo to, da so na LPP uvedli možnost vstopanja pri drugih vratih in plačevanja s kartico, zahtevalo leta in leta vztrajnega "teženja".

"Struktura, ki vodi LPP, je alergična na kakršne koli spremembe, ki bi jih vrgle iz njihove trenutne cone udobja. Treba je težiti. Pošiljajte pobude na LPP in na Odsek za pobude meščanov. Tako kot smo s teženjem dosegli vstopanje pri drugih vratih, lahko dosežemo tudi to," je še svetoval. 

Oglasil pa se je tudi meščan, ki je podoben predlog naslovil na župana, a ga je ta zavrnil. "Jaz sem nekaj let nazaj klical na radio BOB, ko je župan Zoran Janković vsako soboto eno uro sprejemal predloge, in mu podobno razložil svoj predlog za krožno linijo, ki ne bi vozila po obvoznici, pač pa po vzporednih cestah, a mi je rekel samo, da je to bedasta ideja, brez obrazložitve. Pa ti razumi to ..."

Težko pričakovana mestna pridobitev razočarala Ljubljančane: "So bili načrti narejeni še v Jugoslaviji?"