Prišel bo tudi minister ...
Pivovarna Laško Union bo nocoj v Laškem slovesno obeležila 200-letnico pivovarstva, dogodka se bo udeležil tudi gospodarski minister Matjaž Han. Podjetje, ki je v 100-odstotni lasti nizozemske družbe Heineken, je nastalo leta 2016 z združitvijo Pivovarne Laško in Pivovarne Union in danes zaposluje več kot 400 ljudi.
Pivovarna Laško Union je danes največji proizvajalec piva in pijač v Sloveniji. Številk o letošnji in lanski proizvodnji ne razkrivajo, zadnji podatki o poslovanju so na voljo za leto 2023, ko je družba ustvarila 176,3 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje in 44,3 milijona evrov čistega dobička. Za STA so povedali, da je trenutno še prezgodaj za natančno napoved letošnje proizvodnje, saj poletna sezona prinese večje povpraševanje.
Poudarili so, da letos nadaljujejo z rastjo v segmentu brezalkoholnega piva. To po njihovih besedah potrjuje, da se uspešno odzivajo na nove trende in spreminjajoče se potrebe potrošnikov, ki vse bolj posegajo po brezalkoholnih pijačah.
Na pivovarsko panogo močno vplivata sezonskost in vreme ter s tem povezano nihanje povpraševanja. Letos pa poleg ekstremnih vremenskih dogodkov na prodajo piva dodatno vplivajo tudi povišane trošarine na pivo. Ob 200-letnici varjenja piva v Laškem bo Domoznansko in zbirateljsko društvo Laško nocoj v Laški hiši pripravilo razstavo z naslovom 200 let pivovarstva v Laškem, ki bo obiskovalcem ponudila vpogled v bogato zgodovino pivovarstva v kraju.
Na ogled bo raznolika zbirka predmetov pivovarske dediščine, ki jo sestavljajo izključno eksponati iz zasebnih zbirk članov društva. Predstavljeni bodo številni predmeti, ki pričajo o razvoju pivovarske kulture - od zgodovinskih steklenic, etiket in kozarcev do plakatov, točilnih naprav in drugih zanimivosti, povezanih s pivom in njegovo promocijo skozi čas.
Razstava bo ponudila priložnost za sprehod skozi dve stoletji tradicije, ki sta zaznamovali tako lokalno okolje kot širšo pivovarsko zgodovino Slovenije.
V Pivovarni Laško Union so spomnili, da so leta 1825 na mestu nekdanjega hotela Savinja v Laškem začeli pisati zgodbo o pivu, ki je postala sinonim za slovensko pivovarstvo. Franz Geyer, vizionar svojega časa, je takrat postavil temelje pivovarstva v Laškem, ki je skozi stoletja raslo in se razvijalo.
Kot so navedli v pivovarni, cenijo tradicijo, a hkrati vnašajo svežino v portfelj blagovnih znamk in izdelkov. Od leta 2016 so tako na domačem in tujih trgih uvedli več kot 60 novih izdelkov lastnih blagovnih znamk in blagovnih znamk iz družine Heineken, večina teh izdelkov pa je še vedno prisotna na trgu. Poleg piva Heineken in Heineken 0.0 sta temeljna kamna v ponudbi blagovni znamki piva Laško Zlatorog in Union Svetlo. Union dopolnjuje svojo ponudbo z Radlerjem, naborom piv Union Premium, Laško pa z brezalkoholnim pivom Laško 0,0 in pijačami Malt.