Mestna občina odgovarja razjarjenim stanovalcem: "Priporočamo, da potrpite do ..."

19. 9. 2025, 10:00 | Uredništvo
Mestna občina odgovarja razjarjenim stanovalcem: "Priporočamo, da potrpite do ..." (foto: Žiga Živulovič jr./Bobo)
Žiga Živulovič jr./Bobo

Prebivalci ljubljanskega naselja so razočarani nad novo prometno ureditvijo. 

Pred kratkim smo poročali o nezadovoljstvu prebivalcev ljubljanskega Savskega naselja, ki so ob nedavno zaključeni prenovi Linhartove ceste presenečeni ugotovili, da jim nova prometna ureditev otežuje dostop do domov in gibanje po naselju. S pritožbami so se obrnili na nas, nezadovoljstvo pa so številni izrazili tudi v Facebook skupini, namenjeni stanujočim v naselju. 

"Sicer pozdravljam boljšo pretočnost javnega prometa, vse ostalo pa je porazno. Najbolj bode v oči dvojna polna črta oziroma prepoved zavijanja v levo do blokov. Glede na to, koliko podpirajo vozakanje z avti, bo itak vse še naprej stalo in zavijanje posameznih avtomobilov k blokom ne bo spremenilo ničesar," je zapisal neki stanovalec.

In dodal: "Dostop do številnih blokov po novem ni več mogoč iz smeri rondoja. Torej, če se peljem recimo iz BTC, moram do Linhartove 8X peljati bodisi po Šmartinki do križišča s Topniško in od tam na Linhartovo, ali pa prek Štajerske, Vojkove ... Neverjetno se mi zdi, da se leta 2025 ne zgledujemo po raznih naprednih mestih in še kar favoriziramo avtomobile in pretočnost za avtomobile na račun vseh drugih.

Luka Dončić presenetil z ganljivo gesto: hčerki se je poklonil na poseben način

Druga stvar je zelenje. Niso odstranili le dreves, ampak tudi travo, vse pa okupirali ne le z asfaltom, ampak še tam, kjer je bila prej trava, so po novem postavili tlakovce. Poleti bo gibanje zunaj avtomobila na tem območju neznosno. Prej so krošnje nudile bistveno zavetje. Jaz res ne vem, kdo voli tega župana, ki mu ni mar za prebivalce."

Stanovalci se počutijo izigrane, saj naj glede na vse opisano prenova Linhartove ne bi služila njim, ampak dnevnim migrantom in vsem, ki se bodo po tej poti odpravljali v novo Emoniko. Med komentarji je bilo zaslediti tudi informacijo, da se pripravlja protestna zapora Linhartove. Zato smo se po komentar obrnili na mestno občino, s katere so nam zdaj poslali odgovor. 

Morda vas zanima tudi:

"Potreben bo čas, da ljudje prilagodijo potovalne navade"

Z Oddelka za gospodarske dejavnosti in promet mestne občine stanovalcem sporočajo, naj z mnenji potrpijo do dokončanja prenove, saj je še predvidenih kar nekaj sprememb. Njihov odgovor objavljamo v celoti. 
 
"Na odseku Linhartove ceste od priključka s Knobleharjevo ulico do krožišča Žale je predvidena zasaditev 94 dreves Gleditsia triacanthos, višine 4,5 -5,0 metra z obsegom debla 25–30 cm. Ker gre za večja drevesa, je predvidena saditev novih dreves v jesenskem času (oktober–november), kar je skladno z veljavnimi smernicami za saditev drevja. Skupaj s prvim odsekom bo na območju Linhartove ceste zasajenih skoraj 200 dreves, kar pomeni, da jih bo 100 več kot v obstoječem stanju, poleg tega pa so se obstoječa drevesa (približno 60 dreves) presadila na druge lokacije po Ljubljani. Odstranilo pa se je 26 dreves, ki so bila v slabem stanju.
 
Glede na razpoložljiv prostor in zagotavljanje ustreznih rastnih razmer za drevesa se je na odseku od URI Soča do krožišča po severni strani predvidela izvedba s tlakovanjem, ki omogoča vzpostavitev ustrezne prostornine pod drevesom (za eno drevo je treba zagotoviti pribl. 15–20 m3 rastnega prostora). Klančina na severni strani pred novo predvidenim prehodom za pešce in kolesarje pri Stolpniški je bila izvedena glede na stanje korenin na sami lokaciji. Z dvigom nivelet na območju smo ohranili vse korenine in posledično zagotavljamo rast ter razvoj drevesa. Vsi detajli izvedbe so bili izvedeni pod arborističnim nadzorom.
 
Rekonstrukcija Linhartove predvideva vzpostavitev štiripasovnice, z ločenim rumenim pasom za javni potniški promet, kar skladno z zakonodajo pomeni, da so leva zavijanja brez semaforiziranih križišč prepovedana. Na odseku od Topniške ceste do krožišča Žale je predvidena ureditev polnega "T-križišča" s Knobleharjevo ulico. Vsi preostali priključki delujejo po sistemu desno-desno. Če bi želeli zagotoviti vsa polna priključevanja na glavno prometno smer (Linhartovo), bi si morali slediti semaforji na približno 80 metrov, kar pomeni, da bi imeli na razdalji okoli 400 metrov kar pet semaforjev. Takšna ureditev znatno zmanjša prepustnost (kapaciteto) same ceste tako za posebna vozila, avtobuse in kolesarje ter poslabša prometno varnost glede na gostoto semaforjev.
 
Dejstvo je, da tak sistem pomeni spremembo obstoječega prometnega režima na celotnem območju in da deloma spreminja prometne navade stanovalcev in obiskovalcev tega območja. Kot pri vsaki novi prometni ureditvi bo tudi tukaj potreben čas, da se ljudje na spremembe navadijo ter prilagodijo svoje potovalne navade. Celotna prometna ureditev izboljšuje razmere za pešce in kolesarje, vzpostavlja rumeni pas za javni potniški promet na celotnem odseku, kar pripomore k ciljem trajnostnega razvoja urbanih središč. Nadaljnje spremembe bodo sledile z ureditvami Šmartinske ceste in njeno preureditev v štiripasovnico z bolj kakovostnimi površinami za pešce, kolesarje in javni potniški promet, preureditvijo Pokopališke in Flajšmanove ulice, ureditvami Vilharjeve ceste in novim podvozom pod železniško progo na Šmartinski cesti."

Obiskovalec ogorčen nad higieno na ljubljanskem kulinaričnem dogodku: "To je kršitev higienskih pravil!"