Pojavila sta se že dva zainteresirana kupca, eden je še posebej presenetljiv.
Mercator, kot kaže, nadaljuje prodajo nestrateških dejavnosti. Kot danes poroča Delo, trgovec išče kupca za mrežo 21 samopostrežnih bencinskih servisov Maxen, ki delujejo v sklopu hčerinske družbe M-energija. Zanje se menda zanimata dva ponudnika: eden izmed njih naj bi bil madžarski Mol, drugi pa po neuradnih informacijah ni naftni trgovec, temveč ponudnik pijač. V Mercatorju poslovnih odločitev ne komentirajo, so pa samopostrežni bencinski servisi v njihovi strategiji že nekaj časa označeni kot nestrateška dejavnost.
Kot piše Delo, je Mercator predhodnico M-energije, podjetje En Plus, kupil leta 2011 pod vodstvom Žige Debeljaka. Takrat je trgovec nakup utemeljeval kot dopolnilo osnovni dejavnosti. A poslovanje se dolgoročno ni izkazalo za uspešno. Podjetje M-energija je večino let ustvarjalo izgubo, tudi v zadnjih treh letih. Lani je ob 13 milijonih evrov prihodkov končalo s 709.000 evri minusa.
Mol na vprašanja o morebitnem nakupu Maxena odgovarja previdno. V izjavi, ki jo povzema Delo, so zapisali, da so vedno zainteresirani za širitev mreže, če se pojavi poslovna priložnost. Toda ob morebitnem prevzemu bi se Madžari soočili z vprašanjem koncentracije na trgu. Že ob prevzemu OMV so morali 39 servisov prodati Shellu.
Medtem ko so v zahodni Evropi in Skandinaviji samopostrežni bencinski servisi nekaj običajnega, v Sloveniji še vedno prevladujejo klasične lokacije s trgovskim delom. Kot pojasnjuje nekdanji prvi mož Petrola Tomaž Berločnik, je razlog v nizkih maržah pri gorivu in navadi kupcev, ki gorivo večinoma plačujejo v poslovalnici, kjer opravijo še druge nakupe. Samopostrežni sistemi so po njegovem mnenju smiselni predvsem v odročnejših krajih, kjer je poraba goriva počasnejša.