STA/M.P. | 21. 12. 2022, 21:31

Na Gorenjskem so se Plečniku ob koncu leta poklonili na prav poseben način

Tina Kosec/Bobo

Mednarodno priznani arhitekt je poleg Ljubljane svoj pečat pustil tudi v Kranju. Po čem ga tam najbolj poznajo?

Kranjska območna enota Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije v Kranju je odprla razstavo Jože Plečnik na Gorenjskem - včeraj, danes, jutri. Razstava o Plečnikovih delih, s katero obeležujejo 150. obletnico arhitektovega rojstva, bo na ogled do 21. februarja.

Gorenjska takoj za prestolnico

Kot je na spletnih straneh Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije pojasnila konservatorka Maja Avguštin, je območje Gorenjske drugo največje središče Plečnikovega ustvarjanja na Slovenskem. Njegova dela so na Gorenjskem nastajala v obdobju od poznih tridesetih let 20. stoletja pa vse do njegove smrti leta 1957 in spadajo v čas njegovega najzrelejšega ustvarjanja.

"Kljub visoki starosti, osebnim in strokovnim okoliščinam, se je Plečnik vsakega novega projekta lotil z zanj značilno ustvarjalno silo in nepremagljivo vnemo." 

Pojasnila je, da so Plečnika v tem obdobju najbolj zanimale naloge, kot so spomeniki, cerkve in nagrobniki, kjer je simbolna vrednost presegala utilitarnost. 

Arhitekturo je želel približati ljudem

Plečnik je vedno znova želel, da bi bila njegova dela razumljiva ne zgolj peščici strokovnjakov, ampak kar najširši publiki. Razstavo, ki so jo pripravili v Kranju, so zasnovali glede na prostorski kontekst predstavljenih del.

Na vrhu Vodopivčeve ulice si je arhitekt zamislil monumentalen vhod v mesto.

Na vrhu Vodopivčeve ulice si je arhitekt zamislil monumentalen vhod v mesto.

Profimedia

V uvodnem delu posameznega prispevka so predstavili povzetek osnovnih informacij, iz katerih je razvidna časovnica Plečnikovega ustvarjanja in sodelovanje z učenci ter drugimi sodelavci. Na Gorenjskem je Plečnik najbolj tesno sodeloval z Antonom Bitencem, Majdo Nerima in Erno Tomšič.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del