Uredništvo | 28. 8. 2024, 18:03
Ne veste, kam z odpadnimi plastenkami? Bodite plemeniti, otroci vam bodo hvaležni
Slovenci lahko spet stopimo skupaj in pomagamo tistim, ki pomoč najbolj potrebujejo.
Junaki 3. nadstropja skupaj z Lidlom Slovenija in podjetjem Interzero Slovenija do konca septembra ponovno izvajajo akcijo Plastenke za Junake, v okviru katere zbirajo odpadne plastenke za pomoč otrokom, obolelim za rakom, ter prispevajo k zmanjševanju onesnaževanja okolja in večjemu recikliranju embalaže.
V sklopu akcije so do sedaj zbrali že več kot 100 tisoč plastenk, kar kaže na globok čut za sočloveka in okoljsko ozaveščenost prebivalcev Slovenije, obenem pa znova potrjuje, da je uvedba kavcijskega sistema za okolju prijaznejše ravnanje s plastiko pravi korak v smeri doseganja okoljskih ciljev naše države.
Prva tovrstna akcija, ki se je zaključila spomladi, je z zbranimi 18 tonami plastenk presegla vsa pričakovanja. Tudi v okviru ponovitve akcije zbiranja plastenk za male Junake, ki v teh dneh beleži pomemben mejnik več kot 120 tisoč zbranih plastenk, sta se Lidl Slovenija in Interzero Slovenija zavezala, da bosta poskrbela za trajnostno ravnanje z zbranimi plastenkami ter omogočila pravilno recikliranje in ponovno uporabo plastenk za nov izdelek. Sredstva, ki jih bo od prodaje plastenk iztržilo podjetje Interzero Slovenija, pa bodo predana društvu Junaki 3. nadstropja.
V Lidlu Slovenija si prizadevajo za manj plastike v okolju in podpirajo uvedbo kavcijskega sistema
Kavcijski sistem že uspešno deluje v 13 evropskih državah, prvi so ga vzpostavili na Švedskem, do leta 2025 pa ga nameravajo vpeljati še v petih državah. V tujini se je izkazal za temelj preudarnega ravnanja z odpadki, ki so za okolje najbolj obremenjujoči – to so plastenke in drugi izdelki iz PET za enkratno uporabo, saj se plastenka, odvržena v naravo, razgrajuje kar 450 let in povzroča nepovratno škodo okolju. Z uvedbo kavcijskega sistema plastenke ne bodo več končale v naravi, temveč se bodo uporabile za proizvodnjo novih proizvodov.
"V Lidlu Slovenija že od samega začetka pozdravljamo in podpiramo prizadevanja za uvedbo kavcijskega sistema v Sloveniji; ta rešitev že uspešno deluje oz. je v postopku vpeljave v številnih državah, kjer je prisotna Skupina Lidl, z uvedbo kavcijskega sistema pa bi tudi v Sloveniji pripomogli k zmanjšanju vpliva plastike na okolje in k doseganju skupnih okoljskih ciljev, ki jih narekuje evropska zakonodaja," je dejal Gregor Planinšič, vodja logistike v Lidlu Slovenija.
Direktiva od držav članic zahteva, da do leta 2025 zagotovijo, da plastenke vsebujejo najmanj 25 odstotkov reciklirane plastike, do leta 2030 pa vsaj 30 odstotkov. Hkrati direktiva narekuje, da članice za namene recikliranja povečajo delež ločeno zbranih odpadnih plastenk na 77 odstotkov do leta 2025, do leta 2029 pa mora ta delež zrasti na 90 odstotkov.
Akcija zbiranja plastenk za male Junake bo potekala do konca septembra
Snovalci akcije vabijo prebivalce Slovenije, da odpadne plastenke pijač do 30. septembra oddajo v treh Lidlovih trgovinah – v Ljubljani na Toplarniški ulici, v Mariboru na Titovi cesti (pri Europarku) in v Kranju na Šucevi ulici –, kjer so postavljene posebne naprave za zbiranje.
Avtomat sprejema:
- prazne plastenke pijač s prostornino 100 ml do 3 l;
- plastenke ne smejo biti stisnjene, zamaški in črtne kode naj ostanejo na plastenkah;
- štejejo samo plastenke, ki so oddane v avtomat (plastenk ne puščamo pred trgovino ali avtomatom);
Avtomat ne sprejema:
- pločevink, steklenic, plastenk olja in kisa, čistil, šamponov.
Zbrana sredstva bodo namenjena skladu za humaniratno pomoč
Sredstva od prodaje plastenk bodo predana društvu Junaki 3. nadstropja, kjer jih bodo namenili za pomoč otrokom, obolelim za rakom in njihovim družinam. Na leto v Sloveniji za rakom zboli od 70 do 80 otrok, rak pa je tudi najpogostejši vzrok smrti pri otrocih, starih od 5 do 14 let. Poleg izkupička od prodaje plastenk, ki ga bo društvo Junaki 3. nadstropja namenilo za sklad za humanitarno pomoč, bo Lidl Slovenija Junakom namenil še dodatno donacijo v znesku 10.000 evrov.
Ob koncu prve izvedbe akcije so v Lidlu Slovenija skupaj s podjetjem Interzero Slovenija malim junakom predali 35.452 evrov, skupaj so zbrali 621.881 odpadnih plastenk, kar je več kot 18 ton ločeno zbrane odpadne plastike.