26. 6. 2022, 10:30

Po Ljubljani s 24-metrskim avtobusom? Na njem bi lahko potovalo tudi 200 potnikov

Profimedia

Inovativna rešitev "Zmaj" bi prestolnici ponudila pogostejše načine prevoza, hkrati pa bi meščane vzpodbudila, da se na cilj prevažajo na trajnosten način. Menite, da je ideja izvedljiva? 

Koalicija za trajnostno prometno politiko je napovedala gradnjo nove železniške in avtobusne postaje, ki bi lahko predstavljala ključni trenutek za mestni promet v Ljubljani, kot so pojasnili: "Ta lahko z dobro navezavo na novi postaji veliko pridobi, obenem pa tudi poveča privlačnost novega potniškega centra."

Koncept so poimenovali Zmaj 

Koncept Zmaj temelji na treh hitrih avtobusnih linijah, ki bi potekale po mestnih vpadnicah, poročajo na N1. 

24-metrski avtobusi z dvema pregiboma, ki sprejmejo do 200 potnikov, bi vozili na manj kot 5 minut.

Postavili bi tudi tri prestopne postaje, ki bi omogočale hitrejše prestopanje med linijami in različnimi vrstami javnega prevoza. 

Aljaž Babič/Koalicija za trajnostno prometno politiko

Skoraj tramvajske linije bi omogočale, da se potniki ne rabijo nujno peljati v središče mesta, temveč čim bližje svojemu cilju. 

Kaj je ključna razlika za cestni promet?

Kot pojasnjujejo na N1, bi posebej za ta koncept namenili eno cestno linijo, s čimer bi se izognili nastanku zastojev, hkrati s tem pa visoko frekvenco potovanja. 

"Najmanj, kar pričakujemo od Mestne občine Ljubljana kot odziv na naš predlog, je začetek resne in argumentirane razprava o tem, kako povečati učinkovitost mestnega potniškega prometa," so zapisali avtorji koncepta.

Možen izgled avtobusa.

Možen izgled avtobusa.

Solaris

"Če se lahko Ljubljana pohvali z marsikakšnim dosežkom pri izboljšanju pogojev za kolesarjenje in hojo, pa za primerljivimi mesti v Evropi pri javnem potniškem prometu žal precej zaostaja," dodajajo. 

S strani Mestne občine so dobili hladen tuš 

"Zaenkrat žal kaže, da MOL nismo uspeli prepričati, da je prenova sistema LPP nujna in da je predlagani koncept dobra osnova za takšno prenovo," je za N1 o prvem odzivu občinske uprave, ki so jim koncept podrobno predstavili že aprila povedal dr. Marko Peterlin, direktor Inštituta za politike prostora in eden od avtorjev koncepta ZMAJ.

STA foto

"Odziv je bil bolj slab kot dober. Koncepta ‘en koridor – ena linija’, ki je jedro predlaganega sistema, občina za zdaj ne podpira," je za N1 povedal Peterlin. 

Župan Ljubljane Zoran Janković je prenovo označil za "neizvedljivo," za kar je na majski novinarski konferenci argumentiral, da bi bila vpeljava sredinskih pasov nepraktična:"Vsi potniki, ki bi izstopili iz avtobusa, bi morali nato še prečkati cesto," je pojasnil. To naj bi bilo za potnike zamudno.

STA foto

A, kot je na novinarski konferenci dejal Janković: "Vsaka ideja je dobrodošla, a v tem trenutku se o tem ne moremo pogovarjati."

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol