12. 9. 2023, 18:43 | Vir: STA

Tako ne gre več! Po tragični nesreči Dars uvaja novosti

Slovenska policija/Promet.si/fotomontaža

Gre za ljubljansko južno obvoznico, ki je vse bolj obremenjena in kjer je včeraj prišlo do usodnega trčenja.

Zastoj so zaznali že pred mestom nesreče, o čemer so voznike obvestili na elektronskih portalih, so sporočili z Darsa. Na obvoznici prav zdaj postavljajo dodatne elektronske portale, so sporočili iz Darsa.

Dodaten porast prometa

"Vse projekcije prometa na avtocestnem omrežju nakazujejo rast in nič drugače ni na južni ljubljanski obvoznici. Že ob začetku študijskega leta pričakujemo še dodaten porast prometa ob dnevnih konicah," so zapisali na Darsu. Kot so dodali, bo uradni vzrok ponedeljkove prometne nesreče na osnovi preiskave ugotovila policija. A že ob predhodnih nesrečah ugotavljajo, da so vozniki med vožnjo vse bolj nepazljivi in niso osredotočeni na vožnjo oziroma na promet.

Promet.si

Po podatkih Darsa je sicer najbolj obremenjen del slovenskih avtocest ljubljanski obroč, posamezne odseke prevozi v povprečju tudi več kot 80.000 vozil na dan.

Kmalu še tretji pas?

Dars je 24. avgusta ministrstvo za okolje, podnebje in energijo zaprosil za okoljevarstveno soglasje za vzpostavitev tretjega pasu na primorski avtocesti med Ljubljano in Vrhniko, za štajersko vpadnico na ljubljanski obroč pa so zaprosili konec julija. Na obeh vpadnicah namreč načrtujejo tretji pas, ki ga bodo vzpostavili z rekonstrukcijo odstavnega pasu v vozni pas.

Poleg tega bodo prenovili sredinski ločilni pas v t. i. nezeleni izvedbi, ki bo tudi omogočal nekaj več prostora za promet, so navedli na Darsu.

Z vzpostavitvijo tretjega pasu na Darsu pričakujejo povečanje pretočnosti in varnosti prometa, učinkovitejše obvladovanje prometnih tokov in večje zadovoljstvo voznikov.  Napore pa usmerjajo tudi v oživitev pobude za širitev ljubljanskega obroča iz leta 2019. "Tudi tukaj zamujenega časa ne bo možno nadoknaditi, vendar pa je treba kljub temu čim prej nadaljevati realizacijo tega projekta, v smislu dolgoročne rešitve prometne situacije na širšem ljubljanskem območju," so navedli.

Jankovićev odziv na nesrečo

Ljubljanski župan je na novinarski konferenci dejal, da bi morali narediti tretji pas od Domžal do Vrhnike. "Absolutno je preveč avtomobilov za to širino cest," je povedal. Dodal je, da zastoji na obvoznici niso posledica številnih del na cestah v Ljubljani. Janković meni, da bo nujno spremeniti tudi potovalne navade, saj se številni v avtu vozijo sami.

Žiga Živulovič jr./Bobo

Ponedeljkovo prometno nesrečo na južni ljubljanski obvoznici, v kateri so umrli trije ljudje, je po ugotovitvah policije povzročil slovaški voznik tovornjaka. Do verižnega trčenja, zaradi katerega sta zagoreli dve vozili, je prišlo, ker voznik tovornjaka ni pravočasno zaviral.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol