Slovensko podjetje močno zavaja naivne kupce: požvižga se tudi na pravnomočne odločbe

5. 6. 2025, 14:11 | Uredništvo
Fotografija je simbolična. (foto: Profimedia)
Fotografija je simbolična.
Profimedia

Lagali so kupcem ...

Tržni inšpektorat Republike Slovenije je v inšpekcijskem postopku ugotovil, da je podjetje Kanes, prodaja pohištva, d. o. o., ki prodaja vzmetnice blagovne znamke Swiss+Bed, uporabljalo nepošteno in zavajajočo poslovno prakso. Podjetje je v svojih oglasih na spletni strani in družbenih omrežjih navajalo, da gre za "švicarske vzmetnice", ki so "izdelane v Švici" ali "zasnovane s strokovnjaki iz Švice".

Poleg tega je objavljalo prečrtane višje cene z veljavnimi nižjimi "akcijskimi" cenami in označenimi popusti. Podjetju za nobeno od teh navedb ni uspelo dokazati resničnosti – ne o izvoru blaga niti o dejanskih znižanih cenah. Tržni inšpektorat RS tako pritrjuje trditvam Zveze potrošnikov Slovenije, da je podjetje zavajalo potrošnike in da je to lahko pomembno vplivalo na njihove nakupne odločitve.

TIRS je svoje ugotovitve osnoval na dejstvu, da so potrošniki pod vtisom, da gre za švicarsko poreklo in navidezne cenovne ugodnosti, sprejeli odločitev za nakup, ki je drugače ne bi. Kljub že pravnomočnim odločbam pa pogled na njihovo spletno stran razkrije, da podjetje še vedno uporablja enake zavajajoče taktike in tako nadaljuje z zavajanjem potrošnikov.

Najbogatejša pevka na Balkanu se ločuje

Vsi potrošniki, ki menite, da ste bili zaradi teh praks oškodovani, lahko od podjetja zahtevate znižanje kupnine ali vračilo celotnega plačanega zneska, in sicer v skladu z 55. členom Zakona o varstvu potrošnikov. Izdelek morate podjetju vrniti v 14 dneh od uveljavitve zahtevka, podjetje pa vam mora v enakem roku povrniti plačilo. Rok za uveljavljanje zahtevkov, ki temeljijo na nepošteni poslovni praksi podjetja, je 5 let od nakupa blaga.

Če podjetje ne bi vrnilo kupnine ali dela kupnine v 14 dneh od prejema zahtevka, jim lahko Tržni inšpektorat RS izreče globo od 1500 do 5000 evrov. Potrošnikom na ZPS svetujejo, da zahtevke na podjetje Kanes naslovijo pisno (pisna naj bo tudi potrditev o vračilu vzmetnice) in hranijo vso dokumentacijo, povezano z nakupom in zahtevkom za znižanje ali vračilo celotne kupnine. Člani ZPS se lahko v primeru težav pri uveljavljanju pravice obrnejo na ZPS svetovalno službo.

Kot strela z jasnega: slovensko podjetje gre po enajstih letih v stečaj