Nekateri stanovalci se zaradi nove prometne ureditve domov ne morejo več vračati po poti, ki so je navajeni.
V začetku septembra so v Ljubljani po približno dveh letih odprli prenovljeno Linhartovo cesto. Kot so ob zaključku prenove zapisali pri Mestni občini Ljubljana, so vzdolž celotne ceste na novo urejene kolesarske steze in pločniki, izpeljana pa je bila tudi dodatna ozelenitev z novimi drevesi. Prenova naj bi zagotovila kakovostnejše prometne povezave, tudi za javni potniški promet, prijaznejši javni prostor, prostornejše in varnejše površine za pešce in kolesarje, v mislih pa so imeli tudi osebe z oviranostmi.
Hkrati so v sklopu prenove prenovili kanalizacijo, vodovod, vročevod, cestno razsvetljavo in semaforizacijo. Preuredili so križišča z Dunajsko, Železno, Neubergerjevo in Topniško cesto ter uredili novo križišče z Valjhunovo ulico. Kot nadaljevanje prenove prometne infrastrukture na širšem območju osrednje ljubljanske železniške postaje pa je na območju pred tedni stekla tudi celovita rekonstrukcija krožišča Žale in spremljajočih cest – Pokopališke in Flajšmanove ulice.
Morda vas zanima tudi:
- Milijonski projekt v Ljubljani: tako napreduje prenova železniške postaje
- Stara Ljubljana se je spremenila v veliko gradbišče: v eni najbolj znamenitih stavb nastaja ... (FOTO)
Vendar pa s prenovo Linhartove ceste niso zadovoljni stanovalci Savskega naselja, ki poteka tik ob omenjeni cesti. V Facebook skupini, namenjeni prebivalcem naselja, so se namreč že kmalu po odprtju prenovljene ceste začele pojavljati pritožbe. Nova ureditev namreč morda res izboljšuje prometno pretočnost, vendar številnim prebivalcem otežuje dostop do domov.
"Pozdravljeni, včeraj sem opazila, da so po Linhartovi speljali dvojno polno črto, kar onemogoča zavijanje na manjše ulice Savskega naselja iz žalske smeri. Komu bi lahko pisali, da se cestna signalizacija spremeni? Na križišču Topniške in Linhartove so pri zavijanju s Topniške levo na Linhartovo tudi ukinili semafor za zavijanje v levo, tako da je seveda to zdaj močno omejeno (čez pride le nekaj avtov). Cel projekt je noro slabo zasnovan," je zapisala neka stanovalka.
Drug stanovalec dodaja: "Vidim, da nisem edini, ki je nezadovoljen s prenovo Linhartove. Sicer pozdravljam boljšo pretočnost javnega prometa, vse ostalo pa je porazno. Najbolj bode v oči dvojna polna črta oziroma prepoved zavijanja v levo do blokov. Glede na to, koliko podpirajo vozakanje z avti, bo itak vse še naprej stalo in zavijanje posameznih avtomobilov k blokom ne bo spremenilo ničesar.
Dostop do številnih blokov po novem ni več mogoč iz smeri rondoja. Torej, če se peljem recimo iz BTC, moram do Linhartove 8X peljati bodisi po Šmartinki do križišča s Topniško in od tam na Linhartovo, ali pa preko Štajerske, Vojkove ... Neverjetno se mi zdi, da se leta 2025 ne zgledujemo po raznih naprednih mestih in še kar favoriziramo avtomobile in pretočnost za avtomobile na račun vseh ostalih.
Druga stvar je zelenje. Niso odstranili le dreves, ampak tudi travo, vse pa okupirali ne le z asfaltom, ampak še tam, kjer je bila prej trava, so po novem postavili tlakovce. Poleti bo gibanje izven avtomobila na tem območju neznosno. Prej so krošnje nudile bistveno zavetje. Jaz res ne vem, kdo voli tega župana, ki mu ni mar za prebivalce."
"Se pridružujem razočaranju glede dvojne polne črte," se bere še en komentar. "Pločnik na tej strani ceste je prav tako porazen. Brez dreves, zelenja, zelo temen asfalt, kolesarjenje seveda bo, kjer bo pač prostor. Neživljenjsko in grdo. Obremenitev Savskega naselja je ogromna, kot da želijo zadušiti prebivalstvo."
"Ne morem več po stalni cesti do doma ..."
Nekateri razočarani stanovalci so naredili korak naprej in se v pritožbah že obrnili na občino oziroma nekateri kar neposredno na ljubljanskega župana Zorana Jankovića.
"Včeraj govorila z županom na to temo. Varnost je na prvem mestu. Sem izpostavila, da so na odseku med Topniško in Dunajsko omogočili več križišč, kjer se lahko zavija v obe smeri, na našem odseku pa so onemogočili zavijanja in tako poslabšali pogoje, kj so že obstajali. Je rekel, da semaforjev ne bo in da zato ne bo mogoče zavijanje v Savsko in na Stolpniško. Mi je rekel, da naj se peljem iz smeri centra proti Savski po Dunajski, do Kranjčeve in potem od Žal pridem do Soče in nato do Linhartove 49. Pa sem rekla, da je to obremenilno in absurdno. Prej sem lahko prišla domov po Linhartovi, zdaj pa ne morem. Pa taka izboljšava!"
Neka stanovalka pa je občino kontaktirala že, ko so začeli prenovo, in dobila odgovor projektanta, da načrtujejo štiripasovnico, zato zavijanje v levo ne bo možno, razen na križišču s Knobleharjevo. "Postavitev več semaforjev bi pomenila manjšo pretočnost in zato je dovoljeno samo zavijanje "desno-desno", kot temu pravijo. Prav tako se, seveda, ne da zavijati v levo na Linhartovo iz Savskega naselja. Sem javila in skicirala, da to pomeni slabše prometne razmere znotraj Savskega naselja, kjer se praktično ne moreta srečati dva avtomobila, ampak jih to ne zanima."
Stanovalci se počutijo izigrane, saj naj glede na vse opisano prenova Linhartove ne bi služila njim, ampak dnevnim migrantom in vsem, ki se bodo po tej poti odpravljali v novo Emoniko. Med komentarji je bilo zaslediti tudi informacijo, da nekateri iz naselja pripravljajo protestno zaporo Linhartove.
Za komentar na situacijo smo tudi mi prosili mestno občino, vprašali smo jih tudi, ali so v zvezi s prometno ureditvijo na tem območju načrtovane se kakšne spremembe. Njihove odgovore bomo objavili takoj, ko jih prejmemo.