A. B. | 17. 9. 2022, 15:48

Slovenski uporabnik naveličan! Za ogled izbrane vsebine na Youtubu je moral pogledati več kot pet oglasov

Profimedia/Twitter/fotomontaža

Priljubljena platforma, ki omogoča ogled raznovrstnih videoposnetkov, je sprva burne odzive sprožila v tujini, a se izgleda vzorec oglaševanja širi tudi v Slovenijo. Čeprav o tem trenutno poročajo le redki, uporabnik verjame, da se za tem skriva preusmerjanje v obvezno plačilo za ogled. 

Na družbenih omrežjih v zadnjih nekaj dneh aktivno prebiramo besede naveličanih uporabnikov platforme Youtube. Nekateri morajo namreč za ogled izbrane vsebine pogledati več oglasov, ki jih ni mogoče prekiniti.

Čeprav naj bi bila ta praksa, ki jo uvaja omenjena stran s pretočnimi vsebinami, pogostejša v tujini, smo se pogovarjali z uporabnikom iz Slovenije, ki se mu je navedeno zgodilo pred kratkim. "Nisem prepričan, da bom Youtube uporabljal še dolgo, ker je to zame zares preveč," je med drugim pojasnil. 

Širjenje oglasnega prostora potrdili tudi pristojni 

Najverjetneje ne obstaja oseba, ki Youtuba ne bi poznala in se zavedala, da mora pred ogledom izbrane vsebine velikokrat pogledati od enega pa vse do treh od 5 do 12 sekundnih oglasov. A izgleda, da se oglasni prostor na platformi širi, kar so kot "novo funkcionalnosti" potrdili tudi s strani Youtuba. 

V izjavi je namreč YouTube potrdil, da so bili ti veliki premori za oglase – ki jih imenujejo "oglasni paketi" – del globalnega eksperimenta, ki se pojavlja ob predvajanju daljših videoposnetkov. "Pri YouTubu smo osredotočeni na pomoč blagovnim znamkam pri povezovanju z občinstvom po vsem svetu in vedno preizkušamo nove načine za prikazovanje oglasov, ki izboljšajo izkušnjo gledalcev," so pojasnili za spletno mesto 9to5Google. Sicer naj bi šlo za krajši eksperiment, ki naj bi bil že končan, a izgleda temu trenutno še ni tako. 

Razočaran tudi slovenski uporabnik

Pogovarjali smo se z enim izmed uporabnikov, ki je za nas potrdil, da se je tudi njemu zgodilo to, o čemer poročajo uporabniki drugod po svetu. "To se mi je zgodilo pred dvema dnevoma. O tem sem sprva prebiral samo od ljudi iz tujine, a je izgleda tudi do mene priromalo toliko oglasov," je povedal in pojasnil, da sicer sam uporablja tudi izbran zunanji strežnik, kar bi lahko bil razlog za to, da mu je prikazalo kar šest zaporednih oglasov, ki so trajali od 5 do približno 12 sekund.

"Ne znam povedati, kako nadležno je to. Za to, ker sem si hotel ogledati kratek videoposnetek sem porabil čisto preveč časa. Iskreno imam dovolj tega uvajanja 'novosti', ki niso novosti, ampak le še ena prisila, ki je uporabniki ne potrebujemo," pove. 

Na vprašanje o tem, kaj sumi, da bi lahko bil razlog za ogled tako dolgega sklopa oglasnih vsebin je sicer povedal, da gre za njegovo mnenje, a verjame, da tako mislijo tudi drugi: "Najbrž veste, da je Youtube nedolgo nazaj uvedel plačljiv uporabniški paket imenovan Youtube Premium. Sumim, da želijo z dejanjem prisiliti k temu, da si kupimo ta paket, v zameno pa lahko bodisi sami nadzorujemo oglasni prostor, ali pa se tovrstnim oglasnim sklopom izognemo," je zaupal za naš portal. 

Njegov sum naj bi bil sicer utemljena in nič več "skrivnostna" usmeritev platforme. Youtube namreč s številčnim večanjem oglasov, ki jih ni mogoče preskočiti, stremi k temu, da bi uporabniki plačali naročnino na Youtube Premium. Glavna privlačnost plačljive storitve, in to jasno poudarjajo tudi s strani pristojnih, je namreč ta, da ne prikazuje oglasov. 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord