R. K. | 12. 4. 2024, 18:47

Odziv Telekoma Slovenije na poskuse spletnih goljufov, ki so hoteli v njihovem imenu uporabnikom ukrasti bančne podatke

Žiga Živulovič jr./Bobo

V telekomunikacijskem podjetju so pojasnili, da takšne prakse spletnih goljufov dobro poznajo.

V podjetju Telekom Slovenije so se odzvali na naša vprašanje glede lažnega Facebook računa, s katerim so se spletni goljufi izdajali za slovensko telekomunikacijsko podjetje in izvajali tako imenovani phishing, s katerim so hoteli od uporabnikov pridobiti občutljive podatke z namenom zlorabe. To so počeli tako, da so v njihovem imenu po izjemno nizki ceni ponujali drag bluetooth zvočnik in uporabnike napeljevali naj klinejo na sumljivo povezavo.

Objava, s katero so goljufi v imenu Telekoma Slovenije na videz ponujali bluetooth zvočnik za smešno nizko ceno.

Objava, s katero so goljufi v imenu Telekoma Slovenije na videz ponujali bluetooth zvočnik za smešno nizko ceno.

Facebook/fotomontaža

Pri Telekomu so pojasnili, da tovrstne prakse goljufov dobro poznajo in da so, ko gre za tako veliko podjetje, te pravzaprav stalnica.

Lažni profili pogosto vsebujejo na videz resnične objave

"V tem primeru gre za taktiko lažnega predstavljanja v imenu podjetja. Lažni profili na Facebooku so žal praksa že od nekdaj. Na tak način se želi zavesti uporabnike, da vpišejo osebne podatke, kot so ime, priimek, naslov in številka bančne kartice," so opozorili pri telekomunikacijskem podjetju.

"Tovrstni profili pogosto vsebujejo na videz resnične objave in komentarje, sami profili pogosto nastanejo še pred začetkom 'phishing' aktivnosti, saj se skušajo s tem izogniti samodejnim varnostnim mehanizmom družbenega omrežja," so pojasnili.

Objava goljufov je vsebovala na videz resnične komentarje.

Objava goljufov je vsebovala na videz resnične komentarje.

Facebook/fotomontaža

Dodali so, da se s takšnim načinom zlorab stalno soočajo, saj so prepoznavna blagovna znamka in imajo na Facebooku zelo veliko število sledilcev. "Kot takšni pa smo seveda tudi zanimivi za izvajalce tovrstnih poskusov zlorab družbenih omrežij."

Kako uporabnike varujejo pred goljufi?

V Telekomu imajo zato vpeljane mehanizme, ki takšne poskuse lažnega predstavljanja zaznajo. "Včasih nas o tovrstnih poskusih obvestijo tudi uporabniki, tako da ustrezno ukrepamo pri upravljavcu družbenega omrežja," so zapisali in dodali, da imajo tudi upravljavci svoje mehanizme, s katerimi pogosto sami zaznajo takšne poskuse in ukrepajo.

Žiga Živulovič jr./Bobo

V podjetju so tako obravnavali tudi konkreten primer, o katerem smo poročali, in preko vzpostavljenih protokolov laži profil prijavili Facebooku, ta pa ga je že kmalu zatem izbrisal. A nevarnost pojavljanja novih lažnih profilov kljub temu obstaja.

"Tudi v prihodnje pričakujemo pojav podobnih profilov, saj jih je mogoče dokaj hitro in enostavno ustvariti. V tovrstnih primerih je najbolj učinkovit hiter odziv uporabnikov, zato tudi svetujemo, naj v primeru zaznave lažnega profila le-tega prijavijo," so zaključili.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol