Ljubljančan ogorčen nad situacijo: "Takšna ureditev zmanjšuje udobje in napeljuje k ..."

27. 10. 2025, 14:00 | Uredništvo
Ljubljančan ogorčen nad situacijo: "Takšna ureditev zmanjšuje udobje in napeljuje k ..." (foto: Žiga Živulovič jr./Bobo)
Žiga Živulovič jr./Bobo

Ureditev je v skladu s prometnimi standardi in dobrimi praksami večine evropskih mest, pravijo na občini. 

Na platformi Pobude meščanov, kjer prebivalci Ljubljane delijo predloge in pripombe o mestnih ureditvah, so se v začetku oktobra pojavili zapisi, ki izražajo nezadovoljstvo nad obveznim pritiskanjem tipke za zeleno luč na semaforjih, če želi pešec ali kolesar prečkati cesto. 

"Prižig zelene luči po pritisku na tipko bistveno podaljšuje potovalni čas in zaustavlja kolesarja, hkrati pa spodbuja in v prednostni položaj postavlja voznike motornih vozil. Tega ne vidimo v nobenem razvitem mestu. Prosim, če sledite lastni prometni politiki in spremenite režim, v prihodnje pa opustite postavitev novih semaforjev s tipko," je zapisal nek Ljubljančan. 

Župan Zoran Janković mu je na to odgovoril, da je ureditev, pri kateri se zelena luč aktivira s pritiskom na tipko, v skladu s prometnimi standardi in dobrimi praksami večine evropskih mest, saj takšen sistem omogoča večjo varnost ter hkrati zagotavlja boljše usklajevanje prometnih tokov med različnimi udeleženci v prometu.

Prebuja se "zombi vulkan", ki so ga imeli za ugaslega

Vendar meščan s tem odgovorom očitno ni bil zadovoljen, saj je zatrdil, da se za razliko od Ljubljane v razvitejših državah intervali prilagajajo prometu. "Na Nizozemskem so skoraj vsi semaforji za pešce oz. kolesarje taki, da se v primeru prazne ceste interval skrajša na nekaj sekund. V Ljubljani pa moramo čakati 90 sekund ne glede na promet, zaradi česar pešci prečkajo cesto tudi, ko jim sveti rdeča. Senzorje za avte lahko uporabite tudi za povečanje pretočnosti pešcev, ne samo avtomobilov," zatrjuje.

Morda vas zanima tudi:

Diskriminacija kolesarjev? 

Na mestni občini še naprej zatrjujejo, da so semaforji v Ljubljani zasnovani tako, da zagotavljajo čim večjo varnost vseh udeležencev v prometu ter uravnoteženo pretočnost med različnimi prometnimi tokovi. Sistem, pri katerem se zelena luč za pešce in kolesarje aktivira s pritiskom na tipko, omogoča boljše usklajevanje prometnih tokov, saj se v času, ko ni pešcev ali kolesarjev, podaljša interval za motorni promet.

Intervali semaforjev pa so določeni glede na prometne obremenitve posameznih križišč in usklajeni v širšem prometnem sistemu, zato njihovo spreminjanje ni vedno mogoče brez vpliva na pretočnost celotnega območja.

Poudarili so še, da prečkanje ceste pri rdeči luči ni dovoljeno in da vsak udeleženec v prometu s takšnim dejanjem prevzema odgovornost za svojo varnost. 

So torej kolesarji s takšno ureditvijo diskriminirani? Ob obveznem pritisku tipke namreč kolesar nikoli ne more naleteti na zeleno luč in se mora pred semaforjem vedno ustaviti, kar po mnenju nekaterih Ljubljančanov "zmanjšuje udobnost in privlačnost kolesarjenja ter napeljuje k prečkanju pri rdeči."

A žal se bodo kolesarji na tak sistem morali navaditi. Sistem namreč, so še dodali na občini, s podaljšanjem intervala za motorni promet v času, ko ni pešcev ali kolesarjev, zmanjšuje tudi nepotrebno ustavljanje vozil ter posledično emisije in hrup. Takšna ureditev obenem zagotavlja večjo varnost tako za pešce kot za kolesarje, kar mora biti po njihovih besedah pri načrtovanju prometnih rešitev vedno na prvem mestu.

Nezadovoljstvo ljubljanskih stanovalcev se nadaljuje: "Kdorkoli je to načrtoval, res sovraži ..."

Novo na Metroplay: Utrinki 8. Cosmo konference: Lepota brez filtra