15. 12. 2022, 16:01 | Vir: STA

V Luki Koper načrtujejo nov projekt, vreden 3,6 milijona evrov

Bobo

V letu 2023 bodo predvsem pripravljali dokumentacijo, gradbena dela se bodo začela ob koncu leta in se končala marca 2024.

V Kopru so predstavili projekt SOPOREM, v okviru katerega bodo v dveh letih zgradili sončni elektrarni v pristanišču in na garažni hiši. Projekt je vreden skoraj 3,6 milijona evrov, od tega bosta Luka in občina Koper 2,1 milijona pridobili iz evropskih sredstev. S tremi megavati nominalne moči bo elektrarna manjša le od tiste v Hrastniku.

Vodilni partner projekta SOPOREM (Solar Power for Reducing Emissions) je Luka Koper, sodelujeta še Mestna občina Koper in norveško podjetje Greenstat ASA. 

V okviru projekta bodo na strehi dveh sklopov skladišč v pristanišču postavili sončne panele v dolžini 400 metrov. Od tam bodo lahko v ugodnem vremenu dobili do tri megavate električne energije.

Luka Koper bo za to namenila približno tri milijone evrov. Za gradnjo same elektrarne bo iz mehanizma EGP, ki ga financirajo Norveška, Islandija in Liechtenstein, dobila povrnjenih 40 odstotkov naložbe, to je največ, kar dovoljujejo evropski predpisi o državni pomoči podjetjem. Transformatorsko postajo in drugo potrebno infrastrukturo bo Luka Koper financirala iz lastnih sredstev, je pojasnil vodja razvoja v podjetju Borut Čok.

STA

V Luki računajo, da bo elektrarna pokrila desetino njihovih potreb. Zdaj iz javnega omrežja povprečno odjemajo med 15 in 25 megavatov. Član uprave in delavski direktor Luke Vojko Rotar je ponazoril, koliko energije bodo dobili iz sončnih žarkov: "Naš energetik je preračunal, da bi lahko s tem 900 avtomobilov prevozilo po 20.000 kilometrov na leto. Ali pa bi lahko v celoti pokrili potrebe 600 gospodinjstev."

V letu 2023 bodo predvsem pripravljali dokumentacijo, gradbena dela se bodo začela ob koncu leta in se končala marca 2024, je povedal Čok.

Po njegovih besedah bo podjetje v prihodnjem letu v vse trajnostne projekte vložilo približno 15 milijonov evrov. Pomemben delež bo namenjen elektrifikaciji delovnih naprav. Na kontejnerskem terminalu bodo na primer nadomestili dizelska vozila za premikanje tovora z električnimi. V prihodnjih letih pa načrtujejo tudi večjo naložbo v elektrifikacijo privezov, tako da se bodo lahko ladje oskrbovale z energijo z obale.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord