25. 5. 2023, 16:55 | Vir: STA

Znano, kdaj bodo vlaki začeli voziti po drugem tiru (še prej kot sprva predvideno)

Žiga Živulović j.r./Bobo/fotomontaža

V Sloveniji smo navajeni, da se infrastrukturna dela zavlečejo. Upamo, da bo obveljal datum, ki ga je razkrila Alenka Bratušek.

Vlada je potrdila spremenjen investicijski program za drugi tir Divača-Koper, po katerem se bo projekt zaključil konec 2025, ocenjena vrednost projekta pa je nekaj nad 1,1 milijarde evrov. "Vlaki bodo po tem tiru v prvi polovici 2026 vozili na podlagi začasnega uporabnega dovoljenja oziroma odločb," pravi infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek.

Kot je dejala Bratuškova, je najbolj pomemben podatek ta, da se bo projekt zaključil konec leta 2025, nato pa bosta sledili dve četrtletji, da se odpravijo morebitne napake.

Začetek gradbenih del viadukta Glinščica.

Začetek gradbenih del viadukta Glinščica.

Žiga Živulović j.r./Bobo

Projekt bo stal manj, končan pa bo hitreje kot sprva predvideno

Ministrica Bratušek je poudarila, da bo projekt v celoti kljub podražitvi tretjega sklopa, predvsem na račun podražitev materialov, stal manj, kot so načrtovali leta 2019. "V letu 2019 ocenjena vrednost projekta je znašala 1,150 milijarde evrov, v danes potrjenem investicijskem programu pa znaša 1,109 milijarde evrov," je dejala.

Žiga Živulović j.r./Bobo

Gre za drugo novelacijo investicijskega programa za projekt, ki so ga izdelali januarja 2019. K njej so pristopili zaradi podražitev cen gradbenih materialov, surovin in energentov, terminskega plana izvedbe in ker med viri ni več kapitala zaledne države.

K prvi spremembi programa so pristopili aprila 2021 in v njej ocenili, da bo projekt vreden okoli 997 milijonov evrov. Investicijska vrednost projekta v tekočih cenah se je sedaj tako v primerjavi z vrednostjo iz investicijskega programa zmanjšala za 3,5 odstotka, v primerjavi s prvo novelacijo pa povečala za 18 odstotka. Zaključek gradbenih del je predviden konec leta 2025, kar je enako kot v prvotnem in prvič spremenjenem programu, so povzeli na ministrstvu.

Kadrovska sprememba pripomogla k skrajšanju roka

Prejšnje vodstvo podjetje 2TDK, ki bdi nad projektom drugi tir Divača-Koper, s Pavletom Hevko na čelu je sprva predvidelo, da se bodo dela na projektu končala sredi leta 2026 oziroma konec marca 2026. Ta datum naj bi sicer predvideval tudi prvi osnutek spremenjenega investicijskega programa, ki pa ga vlada ni potrjevala, saj je pričakovala skrajšanje roka izvedbe nazaj na konec leta 2025, kot je bilo določeno leta 2021.

Vlada nato marca upravi in nadzornikom 2TDK ni podelila razrešnice, saj je želela najprej razjasniti okoliščine v zvezi z odstopom od časovnice in investicijske vrednosti projekta. Sledila je razrešitev Hevke, nadzorniki pa so na čelo 2TDK postavili Mateja Oseta.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol