14. 2. 2024, 12:12 | Vir: STA

Neprimerno oglaševanje v otroških in mladinskih revijah: Zveza potrošnikov Slovenije opozarja na ...

Profimedia

Pri organizaciji, ki varuje slovenske potrošnike, so opozorili na več kot 80 odstotkov oglasov v revijah za najmlajše.

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarja, da velika večina oglasov za živila, ki se nahajajo v revijah za otroke in mladostnike, ni primernih. Kot poudarjajo, omejitev za oglaševanje v tisku ni, vseeno pa si želijo, da bi bila skrb za zdrave prehranjevalne navade otrok pred interesi oglaševalcev.

Profimedia

"Prehranjevalne navade se izoblikujejo v otroštvu in v dobi odraščanja, zato je v tem življenjskem obdobju ključno, da otrokom predstavimo in približamo zdrave prehranske izbire in način prehranjevanja," so v zvezi zapisali v današnjem sporočilu za javnost.

Oglašujejo predvsem manj primerno prehrano

Ustrezna prehrana namreč vpliva na zdravje otrok in mladostnikov. V primeru uživanja energijsko bolj bogate hrane, z veliko dodanega sladkorja in maščob, se poveča tveganje za karies in povečano telesno maso oz. debelost tudi pozneje v življenju, so navedli.

Profimedia

Na prehranjevalne navade otrok pomembno vpliva okolje, v katerem živijo. Če je na televiziji oglaševanje živil z neprimernim prehranskim profilom že delno regulirano, pa splet in tisk ne poznata nikakršnih omejitev, opozarjajo pri ZPS. Kot pravijo, se tudi v tisku, kjer oglasov ni veliko, oglašujejo predvsem živila z manj ugodnim prehranskim profilom.

V katerih revijah je takšnih oglasov največ?

V zvezi so pregledali revije, namenjene različnim starostnim skupinam otrok: reviji Cicido in Moj planet (do 5. leta starosti), Ciciban (5-8 let), Pil, Gea, Prostočasnik in Najst (od 9-15 let).

Borut Živulovič/Bobo

Pregledali so 66 izvodov revij in našli 45 oglasov za živilske izdelke, pri čemer so jih 82 odstotkov ovrednotili kot neprimerne.

Od naštetih revij Gea, Prostočasnik in Najst oglasov za živilske izdelke niso vsebovale, medtem ko so jih največ našli v revijah Pil, Ciciban in Cicido, so še navedli.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol