13. 11. 2020, 12:00 | Promocijska objava

Smo Slovenci res odprti do novih stvari?

Profimedia

Čeprav smo Slovenci odprti za novosti, se raje držimo ustaljenih navad in tradicije. Tako se mimogrede prikrajšamo za nova doživetja, izkušnje in prijetna presenečenja v življenju.

Raziskava Inštituta Mediana, ki so jo izvedli v sodelovanju z blagovno znamko kave Loka Special, razkriva, kateri predsodki, navade ali zadržki omejujejo slovenske potrošnike pri sprejemanju novega, drugačnega in boljšega.

Smo odprti?

Raziskava Inštituta Mediana nam daje dober vpogled v osebne navade in stališča Slovencev do novosti pri prostočasnih aktivnostih, hrani in pijači, modi in zunanjem izgledu ter nakupovanju.

88 odstotkov vprašanih je priznalo, da imajo s preizkušanjem novih stvari običajno pozitivno izkušnjo, 72 odstotkov tudi zasleduje življenje z izzivi, novostmi in spremembami, kljub temu pa bi večina dala prednost preverjenim stvarem pred tveganji in na različnih področjih življenja vztrajala pri svojih obstoječih navadah. 65 odstotkov jih zaupa prvemu vtisu, skoraj polovica pa vidi spremembe ustaljenih navad kot zelo zahtevno početje.

Graf 1: Stališča Slovencev do novosti
Promocijsko gradivo Loka kava / Mediana
Promocijsko gradivo Loka kava / Mediana

Samozavestni, a zavezani tradiciji

Kako samozavestni smo Slovenci pri sprejemanju in nakupovanju novosti, kaže podatek, da bi se 89 odstotkov vprašanih pri tem odločalo na podlagi lastnih preferenc. Pridružuje se mu podatek, da večina (70 odstotkov) vprašanih rada preizkuša nove izdelke oziroma storitve. Vendar pa 73 odstotkom veliko pomeni tudi spoštovanje navad in tradicij, s katerimi so odraščali.

Zato ni presenetljivo, da večina ne bi zamenjala živilske trgovine, četudi bi družina in prijatelji kupovali v drugi; ali spremenila svojega sloga oblačenja, ne glede na mnenja drugih in prevladujoče modne trende. Ustaljene navade in tradicije ostajajo tako korenito zasidrane v srcih Slovencev.

Graf 2: Stališča Slovencev do prezkušanja novih izdelkov in storitev
Promocijsko gradivo Loka kava / Mediana

Pri športu in pijači smo bolj odprti

Slovenci običajno brez težav izražamo svoje navdušenje do športa. Še najbolj pa smo drzni pri pitju, saj več kot polovica vprašanih rada preizkuša nove pijače.

Ne le alkoholne ‒ podatki kažejo, da smo tudi pravi kofetarji, saj kar 84 odstotkov Slovencev pije turško kavo in več kot polovica kavopivcev bi bila pripravljena kupiti novo znamko kave, da poskusijo nove okuse in arome. Za 66 odstotkov vprašanih bi bilo pri tem odločilno priporočilo družine, prijateljev ali znancev, možnost preizkusa izdelka na prodajnem mestu ter akcija ali ugodnost.

Graf 3: Stališča Slovencev do preizkušanja nove hrane in pijače
Promocijsko gradivo Loka kava / Mediana

Dobre kave ne prepoznaš le po videzu

Promocijsko gradivo Loka kava

Da slovenske potrošnike tudi pri nakupu kave bolj kot okus ali sama izkušnja s kavo usmerjajo ustaljene tirnice, je nakazal že slepi test različnih turških kav, ki ga je Mediana izvedla med rednimi pivci mlete turške kave v začetku letošnjega leta (Vir: Mediana, 2020, Posamezni slepi test na potrošnikih kave. Več na: www.lokakava.si).

Kljub temu da so slovenski ljubitelji turške kave kot okus št. 1 izbrali domačo kavo Loka Special, ta namreč običajno ni njihova prva ali najbolj pogosta izbira. Pri Loki Special so na izid slepega testa in pridobljenega naziva »okus številka 1 po izboru slovenskih potrošnikov kave« zelo ponosni in zato vsem kavoljubom sporočajo, da dobre kave ne prepoznaš le po videzu. In marsikaj ni tako, kot sodimo na prvi pogled. Zato se otresimo predsodkov in dajmo priložnost novim stvarem!

Nov okus za prave kavoljube

Blagovna znamka Loka kava je skrbno izbrano mešanico kave Loka Special ustvarila za prave kavoljube, ki jih ne moti, če tradicija včasih zadiši po novem. Z naravnimi notami čokolade je tradicionalni Loka kavi dodala le ščepec novih okusov, ki poznanim doživetjem daje še bolj poseben, zaokrožen značaj.

A kot nakazujejo podatki najnovejše raziskave Mediane, bodo lahko v premium okusu Loke Special uživali le tisti kofetarji in kofetarice, ki so zanj pripravljeni otresti ustaljena prepričanja in navade.

Promocijsko gradivo Loka kava

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.